Jak przekonać klienta do inwestowania?
Strach przed stratą to najczęstsza bariera, która powstrzymuje Polaków przed inwestowaniem. Jak sprawić, by klienci zobaczyli w zmienności nie zagrożenie, lecz element budowania kapitału? M.in. o tym porozmawiają eksperci podczas 13. Fund Forum.
Polski rynek funduszy inwestycyjnych rośnie, ale wciąż nie brakuje osób, które trzymają oszczędności wyłącznie na depozytach czy rachunkach bieżących. Wynika to nie tylko z ograniczonej wiedzy o inwestowaniu, ale przede wszystkim z obaw przed stratą kapitału. Wzrosty i spadki wartości jednostek uczestnictwa dla inwestora początkującego bywają trudne do zaakceptowania. Tymczasem to właśnie umiejętność radzenia sobie z emocjami i zrozumienie mechanizmów rynku jest kluczem do długoterminowego sukcesu inwestycyjnego.
📅 Już 7 października w Warszawie podczas 13. Fund Forum spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak skutecznie oswajać strach inwestorów i budować ich zaufanie do rynku kapitałowego. Podczas debaty eksperci porozmawiają o tym:
- jak wspierać klientów w przełamywaniu psychologicznych barier,
- w jaki sposób edukować, by inwestowanie nie kojarzyło się ze „loterią”, lecz ze świadomym budowaniem kapitału,
- jak doradcy mogą pomóc inwestorom odkryć ich rzeczywistą tolerancję na ryzyko,
- oraz co w tym zakresie podpowiadają badania naukowe i praktyka rynkowa.
To panel, w którym finanse spotkają się z psychologią, a doświadczenie praktyków z teorią.
W dyskusji udział wezmą Rafał Madej z PKO TFI, Dominik Bekkewold z Fidelity International, Piotr Dygas z PZU TFI, Marcin Groniewski z Santander TFI, Marlena Janota z Pekao TFI oraz Piotr Szulec ze Skarbiec TFI. Rozmowę poprowadzi Robert Stanilewicz (Analizy Online).
Na rozgrzewkę przed debatą – rozmowa z Rafałem Madejem, prezesem PKO TFI.
Partnerzy strategiczni: PKO TFI, Fidelity International, VIG / C-QUADRAT TFI oraz Quercus TFI
Partnerzy: Allianz TFI, Investors TFI, Mount TFI, Generali Investments TFI, Santander TFI, TFI PZU, Pekao TFI, Franklin Templeton, Eques Investment TFI, Skarbiec TFI.
Reklama
09.09.2025

Źródło: analizy.pl
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania