Fidelity stawia na Polskę
Jeszcze pod koniec bieżącego roku powinna rozpocząć się w Polsce bezpośrednia dystrybucja funduszy Fidelity International. Na początku sierpnia 22 subfundusze wchodzące w skład parasola Fidelity Funds SICAV z siedzibą w Luksemburgu, uzyskały rejestrację Komisji Nadzoru Finansowego. Jak poinformował Dominik Bekkewold, Senior Sales Manager, z nowootwartego biura firmy w Warszawie, konkretna data rozpoczęcia dystrybucji będzie zależała od tempa uzgodnień warunków współpracy z dystrybutorami. Wiele wskazuje jednak na to, że wejście do bezpośredniego kanału dystrybucji, powinno zbiec się z rozszerzeniem grona partnerów ubezpieczeniowych, którzy będą oferować fundusze w formie unit-linków. Tak jak miało to miejsce w przypadku innych nowych rynków, na jakie stawiało Fidelity, firma ma wysoki cel sprzedażowy. Zamierza w ciągu 5 lat od dnia rozpoczęcia dystrybucji zgromadzić aktywa na poziomie 1 mld dolarów. Obecnie daje to kwotę bliską 3 mld złotych. Bekkewold nie ukrywa, że w odniesieniu do rynku polskiego są to plany bardzo ambitne. Z naszych danych wynika, że 8 monitorowanych instytucji zagranicznych, w połowie roku mogło pochwalić się łącznymi aktywami netto na poziome 4 mld złotych.
Fidelity International została założona w 1969 roku. Obecnie z prawie 260 mld dolarów aktywów zalicza się do 10 największych firm zarządzających aktywami na świecie. Choć dopiero od niedawna firma starała się uzyskać zgodę KNF na bezpośrednią sprzedaż swoich funduszy, to jednak rozwiązania firmy są już dostępne poprzez ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe w ofercie Nordea Polska TunŻ. Fundusze Fidelity są również wykorzystywane przez PKO TFI, które lokuje w nich aktywa swoich fund of funds. Z naszych danych wynika, że wspomnianymi kanałami dystrybucji Fidelity na naszym rynku zgromadziło ponad 50 mln złotych.
Z grona 22 rozwiązań inwestycyjnych, które zarejestrowała KNF, według Bekkewolda szczególną uwagę należy zwrócić na fundusze akcyjne, głównie te koncentrują się na regionie Azji. Są to: Fidelity Emerging Asia Fund, Fidelity China Opportunities Fund oraz Fidelity China Consumer Fund. W obszarze funduszy o szerszym spektrum geograficznym Bekkewold zwraca uwagę na fundusz Fidelity Eastern Europe, Midlle East and Africa Fund. Natomiast w zakresie funduszy sektorowych na Fidelity Real Assets Securtities Fund. Wszystkie wspomniane propozycje, zdaniem Bekkewolda, oferują bardzo duży potencjał wzrostu, choć jest to oferta dla inwestorów akceptujących wysokie ryzyko rynku akcji. Fidelity zaoferuje również fundusze obligacji globalnych, a także fundusze mieszane Fidelity Multi Asset Strategic Fund oraz Fidelity Multi Asset Strategic Defensive Fund.
Polski rynek jest pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej i 35 na świecie, na którym Fidelity postanowiło rozpocząć bezpośrednią sprzedaż swoich funduszy. Do tej pory klienci instytucjonalni z naszego regionu mogli korzystać z oferty biura regionalnego w Wiedniu. Ze względu na lokalne uwarunkowania firma rozważa możliwość uruchomienia jednostek z zabezpieczonym ryzykiem kursowym tzw. PLN-hedged. Ich ewentualne wprowadzenie będzie zależało jednak od zainteresowania zgłaszanego przez dystrybutorów. Minimalna wpłata do funduszy Fidelity wynosi 2,5 tys. dolarów lub równowartość tej kwoty w innej walucie. Zgodnie ze statutem poziom opłat dystrybucyjnych nie może przekroczyć 5,25%. Zgodnie z deklaracjami polskojęzyczna strona www.fidelity.pl ma ruszyć pod koniec września.
Michał Duniec, Starszy analityk
Analizy Online
Reklama
26.08.2011

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania