NN Investment Partners TFI odświeża platformę nntfi24.pl
NN Investment Partners TFI przy współpracy z e-point SA, odświeżyło platformę nntfi24.pl. Nowa wersja portalu ma odpowiadać na potrzeby klientów i oswajać ich z inwestowaniem przez Internet.
Młodzi inwestorzy preferują wizytę w oddziale TFI, kontakt telefoniczny bądź mailowy. Kontakt przez stronę internetową czy aplikację schodzą na dalszy plan – wynika z badania firmy 4P przeprowadzonego na zlecenie NN Investment Partners TFI.
Reklama
Dlaczego tak jest?
Klienci banków wiedzą, że nie muszą iść do oddziału, żeby załatwić większość spraw. Wystarczy przeglądarka lub aplikacja w telefonie. Jeśli chodzi o inwestowanie, część inwestorów woli najpierw zasięgnąć wiedzy doradcy, który przeprowadzi przez cały proces. Proces, który jak się okazało, można znacznie uprościć.
W badaniu jakościowym NN Investment Partners TFI spytało obecnych, ale także potencjalnych klientów o ich potrzeby i odczucia towarzyszące inwestowaniu przez Internet. Wniosek był jasny. Wybór i zakup funduszy inwestycyjnych przez Internet jest skomplikowany.
Jak to odczarować?
Żeby przeprowadzić klienta suchą stopą przez proces inwestycyjny i uczynić całe doświadczenie bardziej intuicyjnym, trzeba było całkowicie odświeżyć uruchomioną przed dekadą platformę nntfi24.pl. Pomogły w tym obserwacje płynące z badań. Poprawie uległ cały proces od onboardingu klienta i rejestracji w systemie, przez wybór pierwszych funduszy aż po zarządzanie wszystkimi inwestycjami w jednym miejscu – w tym kontami IKE, IKZE czy PPE.
– TFI starają się dogonić banki, które w świecie finansów są cyfrowymi pionierami. Naszej odnowionej platformie jak najbardziej się to udaje. Oprócz szerokiej gamy funkcjonalności oferuje ona użytkownikom wyjątkowo przyjazne i intuicyjne doświadczenie. Obecni klienci mogą w prosty sposób analizować i kupować fundusze, jak również zakładać indywidualne konta emerytalne IKE i IKZE, żeby budować prywatną emeryturę. Od razu po zalogowaniu uwagę inwestorów przyciąga nawigacyjny pulpit, który podsumowuje stan portfela i pozwala na obserwowanie inwestycji – mówi Miłosz Pałka, Digital Product Manager w NN Investment Partners TFI.
Realizacji projektu podjął się e-point SA, który uruchomił nową wersję serwisu, inspirując się rozwiązaniami typowymi dla e-commerce. NN Investment Partners TFI zależało na dużej dostępności aplikacji, bez odczuwalnych przerw serwisowych. Stąd e-point zdecydował się oprzeć architekturę rozwiązania na mikroserwisach, które zapewniają lepszą dostępność dla użytkownika końcowego, chociażby przez nieodczuwalne dla niego aktualizacje.
– Zdecydowaliśmy się na architekturę opartą o mikroserwisy, w odpowiedzi na spodziewany duży przyrost liczby użytkowników aplikacji. Chcieliśmy zapewnić sobie łatwość skalowania wydajności aplikacji. Innym argumentem za mikroserwisami jest duża dynamika biznesowa i legislacyjna - mikroserwisy pozwalają nam na wprowadzanie zmian w wybranych częściach aplikacji, bez ryzyka wprowadzenia niestabilności w innych częściach systemu – tłumaczy Łukasz Krukowski, Principal Architect w e-point SA.
10.01.2023

Źródło: zhu difeng / Shutterstock.com
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania