Pośrednik finansowy upada, nasz doradca nie odbiera telefonu - co dalej?
Rozpoczynając przygodę z długoterminowym inwestowaniem w programy z UFK podpisujemy umowę u konkretnego doradcy finansowego (agenta), który od tego czasu staje się opiekunem naszej polisy.
– Prawdziwy i profesjonalny doradca finansowy powinien wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta i udzielić wszystkich niezbędnych informacji i pomóc w obsłudze polisy, jeśli zajdzie taka potrzeba. Tak też się zwykle dzieje – mówi Rafał Okuniewski, jeden z akcjonariuszy firmy doradztwa finansowego A-Z Finanse.
Reklama
Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy z różnych przyczyn musimy lub chcemy zmienić doradcę. Jeśli jesteśmy niezadowoleni z aktualnej współpracy, możemy poprosić o zmianę agenta. Jedne z najpopularniejszych towarzystw ubezpieczeniowych oferujące produkty typu unit-linked wśród mulitagencji i firm doradztwa finansowego - AEGON TUnŻ i Skandia Życie TU skutecznie rozwiązały ten problem. Wystarczy, że klient poprzez konto on-line lub za pośrednictwem poczty wystosuje pismo do ubezpieczyciela z prośbą o zmianę agenta (i poda jego dane osobowe oraz nr licencji wraz z uzasadnieniem decyzji), a towarzystwo powinno przychylić się do wniosku. W przypadku gdy nasz doradca zmienia wykonywany zawód, dyrektor lub kierownik oddziału do którego był wcześniej przypisany ów agent, wybierze dla nas kolejnego opiekuna lub sam nim zostanie. W sytuacji gdy przez dłuższy czas nie mamy kontaktu, ani z naszym doradcą ani z firmą za pośrednictwem której podpisaliśmy polisę powinniśmy sami zadzwonić do biura pośrednika, zgłosić fakt niedopełnienia obowiązków i poprosić o nowego doradcę. Powinno przynieść to natychmiastowy efekt.
Niekiedy zdarza się, że firma doradztwa finansowego lub multi-agencja ogłasza upadłość. Nie powinno być to żadnym zagrożeniem dla inwestorów i ich polis, które zostały podpisane w takiej spółce. Wszelkiego rodzaju umowy są bowiem w większości przypadków podpisywane z konkretnym towarzystwem, bankiem, TFI lub inną instytucją, a firma doradztwa finansowego i współpracujący z nią doradcy są tylko pośrednikiem zawarcia takiej umowy.
W przypadku upadłości układowej firma podtrzymuje swoją działalność i z punktu widzenia klienta nic nie powinno się zmienić. Z kolei po upadłości likwidacyjnej inwestorzy i ich polisy powinny zostać przekazane zgodnie z rozłożeniem geograficznym do innych multiagencji lub oddziałów wewnętrznej sieci sprzedaży. Ponadto upadek firmy doradztwa finansowego nie oznacza, że nasz doradca finansowy traci możliwość wykonywania zawodu. Taka osoba nawiąże prawdopodobnie współpracę z nowym partnerem lub założy własną multi-agencję i będzie dalej mogła świadczyć usługi swoim dotychczasowym klientom.
20.07.2012
Źródło: Sopha Changaroon / Shutterstock.com



Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania