CU TFI nowości i plany na rok 2007
Od 1 lutego 2006 roku. klienci mogą lokować pieniądze w kolejnym, szóstym subfunduszu w ramach funduszu parasolowego CU TFI. Modelowy skład portfela subfunduszu CU Zrównoważony zakłada udział polskich akcji na poziomie 40-60 proc. Resztę stanowią dłużne papiery wartościowe. W ramach promocji od 1 lutego do 30 kwietnia br. od wpłat do subfunduszu CU Zrównoważony nie jest pobierana opłata manipulacyjna. Poza promocją CU TFI przygotowało dla klientów loterię promocyjną pod hasłem Raj podatkowy. Każde 5 tys. zł, wpłacone do nowego subfunduszu między 1 lutego a 30 kwietnia br., to jeden los dający szansę na wygranie wycieczki.Nowy subfundusz, CU Zrównoważony, odpowiada na rosnące zainteresowanie inwestycjami o średnim poziomie ryzyka i oczekiwanych zysków. Aktualnie oferta parasola CU składa się z 5 subfunduszy. W największym z nich subfunduszu CU Polskich Akcji na koniec 2006 roku zgromadzonych było około 700 mln PLN. Fundusz ten ma dobre wyniki inwestycyjne. Wypracowana przez niego stopa zwrotu za 2006 rok wyniosła 46%, przy średniej dla grupy AKP 42%. Zarządzający funduszem Rafał Janczyk uważa, że w 2007 roku bardziej zyskowne będą inwestycje w małe spółki. Znaczne zyski będzie można osiągnąć również lokując aktywa w spółki debiutujące na WGPW. W 2006 roku CU TFI pozyskało około 400 mln PLN nowych aktywów netto. Najwięcej środków wpłynęło do subfunduszu stabilnego wzrostu (około 280 mln PLN) oraz funduszu akcji (około 150 mln PLN). Prezes TFI Pan Marek Przybylski chciałby aby w 2007 roku udało się zgromadzić do funduszy CU TFI około 750 mln PLN nowych aktywów. Dystrybucja produktów towarzystwa odbywa się głównie za pośrednictwem agentów ubezpieczeniowych. W ostatnich latach wzrasta jednak znaczenie zewnętrznych kanałów dystrybucji. W 2003 roku 90% napływu nowych środków była zasługą agentów ubezpieczeniowych. W roku 2006 wartość ta spadła do około 66%. W bieżącym roku CU TFI chce rozwijać sieć zewnętrznych kanałów dystrybucji. Aktualnie jego produkty nabywać między innymi w BDM PKO BP, CDM PKO BP, biurach maklerskich BPH i BGŻ, Banku BPH oraz u niektórych pośredników finansowych. /ap
Reklama
31.01.2007

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania