PKO TFI przekracza próg 24 mld zł
Kolejny próg zarządzanych aktywów czyli 24 mld zł przekroczony został 25 października 2017 r. Dzięki temu PKO TFI po raz pierwszy przekroczyło 15% udział w rynku w grupie funduszy detalicznych. Udział PKO TFI w całym rynku funduszy inwestycyjnych na koniec października br. wyniósł 8,80%.
Do największego pod względem zarządzanych aktywów (9,3 mld zł) subfunduszu PKO Skarbowego wpłynęło ponad 605 mln zł, głównie za sprawą programu inwestycyjnego PKO Akcjomat, w którym to wpłacone przez klientów środki w kolejnych krokach stopniowo i regularne przenoszone są do produktów bardziej ryzykownych ale dających szansę na wyższe zyski.
Ponad 42,5 mln zł wpłynęło do funduszu PKO Płynnościowego, dedykowanego przedsiębiorstwom w celu lokowania swoich nadwyżek finansowych. Na koniec października fundusz ten zarządzał 565,5 mln zł.
Fundusze mieszane zakończyły październik z aktywami na poziomie 3,8 mld zł oraz ze sprzedażą netto wynoszącej 120, 3 mln zł. Największy w tej grupie subfundusz, PKO Stabilnego Wzrostu zarządzał na koniec miesiąca aktywami w wysokości ponad 1,6 mld zł.
W funduszach akcyjnych sprzedaż netto wyniosła w październiku ponad 131,5 mln zł. Aktywa pod zarządzaniem w tej grupie produktów wyniosły ponad 5,5 mld zł. Do cieszącego się niesłabnącą popularnością wśród klientów, subfunduszu PKO Technologii i Innowacji Globalny wpłacono 53 mln zł, do subfunduszu PKO Akcji Plus 34,5 mln zł a do subfunduszu PKO Dóbr Luksusowych Globalny 28,1 mln zł. 6,5 mln zł sprzedaży netto odnotował z kolei subfundusz PKO Medycyny i Demografii Globalny (z aktywami na koniec października 364 mln zł a 5,98 mln zł do subfunduszu PKO Akcji Rynków Wschodzących (z aktywami na koniec października 171,7 mln zł).
Na platformie transacyjnej PKO TFI pojawiło się narzędzie do płatności internetowych Paybynet. Usługa ta narzędzie płatności internetowych dla e-commerce działająca w popularnym w Polsce schemacie automatycznego wypełniania przelewu. To, co odróżnia Paybynet od rozwiązań konkurencyjnych to fakt, że w usłudze Paybynet środki trafiają bezpośrednio na konto bankowe sprzedawcy (w tym przypadku wybranego produktu inwestycyjnego z oferty PKO TFI) z rachunku bankowego klienta.
- Dotychczas zakup produktów inwestycyjnych z oferty PKO TFI przez naszą platformę i-fundusze był o tyle kłopotliwy, że zlecenia dokonywanego w sieci nie można było od razu opłacić. Konieczny był dostęp do rachunku w swoim banku i wykonanie przelewu na rachunek konkretnego funduszu czy produktu inwestycyjnego. Żmudne wpisywanie danych funduszu mogło być zniechęcające dla klientów internetowych przyzwyczajonych do szybkości i automatyzacji tego typu procesów. Teraz ta ścieżka została bardzo mocno skrócona co ułatwi naszym klientom nabywanie jednostek uczestnictwa wybranych przez nich funduszy i gotowych programów inwestycyjnych. Dodatkowo płatności w systemie Paybynet gwarantują bezpieczeństwo dokonywanych transakcji - mówi Piotr Żochowski, Prezes Zarządu PKO TFI.
- Oprócz rozwiązania Paybynet na rynku istnieje kilka renomowanych podmiotów umożliwiających dokonywanie płatności on-line w sklepach internetowych. Jednak ich model działania opierający się na pobieraniu środków z rachunku bankowego klienta na własny rachunek, a następnie na przekazaniu (najczęściej z jednodniowym opóźnieniem) zbiorczego przelewu na rachunek sklepu jest nie do zaakceptowania przez fundusze inwestycyjne. Po pierwsze - prowadziłoby to do opóźnienia w przekazaniu środków na nabycie jednostek uczestnictwa, co w przypadku nabywania jednostek funduszu jest kwestią kluczową ponieważ od daty wpływu środków na rachunek funduszu uzależniona jest cena po jakiej uczestnik kupuje fundusz, a po drugie stosowanie zbiorczego przelewu do nabywania jednostek uczestnictwa rodzi zbyt duże ryzyko operacyjne, nieistniejące w przypadku nabywania produktów w „zwykłych” sklepach internetowych. – dodaje Piotr Żochowski.
PKO TFI jako jedne z niewielu Towarzystw nawiązało bezpośrednią współpracę z KIR świadczącą usługę Paybynet w celu udostępnienia swoim klientom możliwości nabywania jednostek funduszy inwestycyjnych przez Internet.
W ostatnich dwóch miesiącach 2017 roku PKO TFI postawiło na wzmacnianie wizerunku oraz wsparcie sprzedaży produktów emerytalnych tj. Pakietu Emerytalnego PKO TFI (IKZE + IKE) oraz Pracowniczych Programów Emerytalnych. W tym czasie zaplanowana jest kampania marketingowa w oparciu o wybrane tytuły prasowe i portale internetowe a także o działania bezpośrednie kierowane do obecnych klientów PKO TFI.
Reklama
15.11.2017
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania