XIV Kongres EFPA Polska - podsumowanie
XIV Kongres EFPA Polska odbył się po raz pierwszy w dwudniowej formule: online 17 października oraz online i stacjonarnie 20 października w Digital Knowledge Village. Zgromadził postacie polskiego i międzynarodowego rynku finansowego, menadżerów instytucji finansowych, certyfikowanych doradców finansowych EFPA, gości specjalnych i liderów rynkowych
1500 uczestników zgromadzonych w studio i online mogło wysłuchać ciekawych i inspirujących wystąpień.
Reklama
Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu było hasło: CERTYFIKOWANY DORADCA FINANSOWY W ŚWIECIE PARADOKSÓW. Jak budować wartość dla klientów w meandrach dzisiejszych finansów?
Pierwszy dzień to Akademia Kongresowa. Była to intensywna dawka przygotowanych specjalnie webinarów, które zostały poprowadzone przez najlepszych rynkowych ekspertów z obszaru inwestycji i doradztwa finansowego.
Nasi partnerzy przygotowali 10 ciekawych webinarów. Nasi partnerzy bankowi oraz wealth management podzielili się swoim know-how i poznaliśmy najlepsze praktyki rynkowe z kluczowych obszarów: family office i doradztwa inwestycyjnego. Przedstawiciele partnerskich TFI przedstawili aktualne prognozy rynkowe oraz swoje podejście do budowy skutecznego portfela inwestycyjnego. Przekonaliśmy się, że budując efektywny portfel inwestycji warto uwzględnić czynniki ESG. Dowiedzieliśmy się także, jakie klasy aktywów warto mieć w obecnym momencie cyklu koniunkturalnego i jakie najważniejsze elementy ryzyka należy uwzględnić, pomagając klientowi zbudować najbardziej efektywny portfel.
W drugim dniu Kongresu goście specjalni, prelegenci i paneliści zmierzyli się w swoich wystąpieniach i dyskusjach z wyborem najważniejszych zagadnień - często paradoksów, które w istotny sposób kształtują dzisiaj rynki finansowe i pracę ludzi w sektorze finansowym.
W skrócie: Świat paradoksów, Człowiek, Marka Osobista, Sztuczna Inteligencja i to czy wykorzystamy ją mądrze, ESG, customizacja i personalizacja usług finansowych.
Poszukiwane były odpowiedzi na pytania.:
- Czy możliwa jest zielona transformacja w czasach wojny i kryzysu energetycznego: czy zagłosujemy portfelami za inwestycjami ESG?
- Jak zbudować kulturę profesjonalnego doradztwa finansowego na rynku zdominowanym przez sprzedaż produktów?
- Czy można być dobrym doradcą jednocześnie dla klienta Pokolenia Z i Pokolenia Srebrnego, dwóch rosnących w siłę segmentów Klientów: czy znamy naszych klientów?
- Czy potrzebujemy robotów, aby mieć czas na budowę relacji z klientami: technologia czy człowiek?
- Czy dostęp do wiedzy zdemokratyzuje poziom kompetencji, czy nas utopi tsunami śmieciowych informacji i "fake newsów": jak budować zawodową rzetelność i kompetencje przyszłości na regulowanym rynku?
- Jak pogodzić rolę „JA – pracownik” i „JA – właściciel firmy „Moja Marka Osobista”
Dr Małgorzata Bonikowska podczas swojego wystąpienia pokazała, że Świat, w którym żyjemy, pełen jest paradoksów: separatyzmy wobec współzależności, autorytaryzm wobec potrzeby przywództwa łączącego, rozwój i konsumpcja wobec globalnego ocieplenia. Nie ma jednego świata. Prof. Marek Belka podkreślił, iż potrzebujemy wielkiego programu edukacji społecznej i ekonomicznej, otwarte ścieżki kariery. Dr Maciej Kawecki przedstawił technologiczną odsłonę świata. Podkreślił, iż to od człowieka zależy, czy będzie panował nad sztuczną inteligencją, czy też pozwoli, aby ona wymknęła się spod kontroli. Wystąpienie Joanny Malinowskiej – Parzydło zostanie ze wszystkimi uczestnikami na długo. Marka osobista to suma emocji, z jakimi zostawiamy ludzi w wyniku kontaktu z nami. Ludzie będą nam ufać, bo jesteśmy spójni, godni zaufania i życzliwi. Marcin Żółtek pokazał, że inwestycje ESG dają nam sprawczość. Zakończmy bezpłatne korzystanie ze wspólnych zasobów na ziemi, takich jak czyste powietrze, woda czy zdrowie pracowników. Wg Radosława Sosny, customizacja w usługach finansowych jest domeną AI. Personalizacja to domena zarezerwowana dla człowieka. Potrzebujemy planerów finansowych, finansowych psychologów i portfelowych behawiorystów.
EFPA Polska przygotuje nowy model doradcy finansowego jako inicjatywę rynkową, wspieraną przez największe banki w Polsce. Celem jest większy dostęp do usługi doradczej dla klientów.
XIV Kongres EFPA Polska to dobrze spędzone dwa dni, wspierające rozwój zawodowy i osobisty każdego uczestnika, to wartościowa i przydatna wiedza. To wyjątkowa dawka inspiracji, pomagająca lepiej odnaleźć się zawodowo w pracy na rynku finansowym.
Partnerami XIV Kongresu EFPA Polska byli: Bank Pekao S.A., PKO Bank Polski, Goldman Sachs TFI, TFI PZU, VIG / C-Quadrat TFI, Dom Inwestycyjny Xelion, mBank, Pekao TFI, BNP Paribas Bank Polska, Beta Securities Poland, Opoka TFI, Generali Investments TFI, ING Bank, Investors TFI.
Patronaty
CFA Society Poland, GPW, Izba Domów Maklerskich, IZFiA, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Związek Banków Polskich, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, Uczelnia Łazarskiego, Rzecznik Finansowy, Towarzystwo Ekonomistów Polskich,
Patronaty medialne
Analizy.pl, Polska Agencja Prasowa S.A., Miesięcznik BANK i Portal Finansowy BANK.pl
Organizacja Partnerska
Warszawski Instytut Bankowości
Projekty Partnerskie
30% Club Poland, Rada ds. Kompetencji Sektora Finansowego, Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży BAKCYL, Nienieodpowiedzialni, Sektorowa Rada ds. Kompetencji
30.10.2023

Źródło: Shutterstock.com