Produkty finansowe powinny być bardziej zrozumiałe dla klientów
Upraszczanie oferty i komunikacji z klientami może zmniejszyć ryzyko misselingu i zwiększyć lojalność klientów - mówi w analizy.player Grzegorz Kaliszuk z Allianz Polska
– Nie chodzi tu o upraszczanie dla upraszczania. Chodzi o to, aby oferta faktycznie była dla klientów zrozumiała – dodaje. Jako przykład takiego upraszczania gość analizy.player podaje zmianę w komunikacji z klientami poprzez zmniejszenie przekazywanej ilości informacji. – Zlikwidowaliśmy prawie 50 proc. listów. Odrobiliśmy pracę domową i okazało się, że wiele z tych rzeczy, które komunikujemy klientom w różnych listach, w różny sposób de facto można powiedzieć prościej, krócej i oszczędzając też papier - mówi Kaliszuk.
Reklama
Kaliszuk uważa, że metodę zastosowaną przy upraszczaniu najważniejszego dokumentu w produktach ubezpieczeniowych można też zastosować w przypadku funduszy inwestycyjnych. – Jak siadaliśmy do tego ćwiczenia ponad dwa lata temu, to też sobie nie wyobrażaliśmy, że można zrobić inaczej. A jednak można. Można zawrzeć wszystkie informacje prawne, które są wymagane i napisać to w sposób przystępny. Myślę, że gdyby twórcy prospektów informacyjnych funduszy otwartych czy zamkniętych też się na tym pochylili, mogliby dojść do podobnych rezultatów – mówi Kaliszuk.
Innym wyzwaniem bywa zbyt duża liczba produktów oferowanych klientom. Zdaniem Grzegorza Kaliszuka 80 proc. klientów chce wybierać jeden z dwóch albo najwyżej trzech produktów.
18.04.2019
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania