Kolejny ubezpieczyciel bije rekord sprzedaży
W I półroczu 2013 roku bilans sprzedaży ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych oferowanych przez Uniqa TUnŻ przekroczył +130 mln zł.
To najlepszy wynik w historii towarzystwa. Dotychczas jego półroczne saldo wpłat i wypłat rzadko przekraczało kilkanaście mln zł. Duża część nowych środków to efekt wpłat do funduszy kapitałowych oferowanych w ramach programów o nazwie Fundusz&Perspektywa. Jeden z nich jest kierowany do klientów Raiffeisen Polbanku, a drugi do klientów ubezpieczyciela.

W minionym półroczu największą popularnością cieszył się fundusz dłużny zarządzany przez Union Investment TFI – UniKorona Obligacje, któremu nasi analitycy nadali najwyższy rating – 5 gwiazdek. Łącznie wpłacono do niego ponad +17 mln zł. Drugim rozwiązaniem, które odnotowało wysoki bilans sprzedaży był Templeton Global Total Return, +15 mln zł. Tak dużą popularność fundusz zdobył w niespełna 5 miesięcy. Towarzystwo włączyło go do oferty obu programów dopiero w drugiej połowie lutego 2013 roku, podobnie jak cieszący się mniejszym zainteresowaniem Templeton Global Bond (+6,7 mln zł). Powyżej +10 mln zł pozyskały także Skarbiec Obligacja, ING (L) Globalny Długu Korporacyjnego oraz Quercus Selektywny. Wśród najpopularniejszych rozwiązań przeważały bezpieczne fundusze, dłużne oraz pieniężne.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży towarzystwa to efekt wdrożenia nowej strategii „UNIQA 2.0”, która zakłada podwojenie liczby klientów do 2020 r. i uzyskanie 3. pozycji w Europie – Środkowo Wschodniej pod względem udziału w rynku. W zdobywaniu nowych klientów i rozszerzeniu sieci sprzedaży pomogła fuzja Polbanku i Raiffaisen Banku, z którym towarzystwo współpracuje już od dawna.
Na koniec I półrocza 2013 roku aktywa zgromadzone w ubezpieczeniowych funduszach kapitałowych Uniqa TUnŻ wzrosły do poziomu 0,3 mld zł.

W minionym półroczu największą popularnością cieszył się fundusz dłużny zarządzany przez Union Investment TFI – UniKorona Obligacje, któremu nasi analitycy nadali najwyższy rating – 5 gwiazdek. Łącznie wpłacono do niego ponad +17 mln zł. Drugim rozwiązaniem, które odnotowało wysoki bilans sprzedaży był Templeton Global Total Return, +15 mln zł. Tak dużą popularność fundusz zdobył w niespełna 5 miesięcy. Towarzystwo włączyło go do oferty obu programów dopiero w drugiej połowie lutego 2013 roku, podobnie jak cieszący się mniejszym zainteresowaniem Templeton Global Bond (+6,7 mln zł). Powyżej +10 mln zł pozyskały także Skarbiec Obligacja, ING (L) Globalny Długu Korporacyjnego oraz Quercus Selektywny. Wśród najpopularniejszych rozwiązań przeważały bezpieczne fundusze, dłużne oraz pieniężne.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży towarzystwa to efekt wdrożenia nowej strategii „UNIQA 2.0”, która zakłada podwojenie liczby klientów do 2020 r. i uzyskanie 3. pozycji w Europie – Środkowo Wschodniej pod względem udziału w rynku. W zdobywaniu nowych klientów i rozszerzeniu sieci sprzedaży pomogła fuzja Polbanku i Raiffaisen Banku, z którym towarzystwo współpracuje już od dawna.
Na koniec I półrocza 2013 roku aktywa zgromadzone w ubezpieczeniowych funduszach kapitałowych Uniqa TUnŻ wzrosły do poziomu 0,3 mld zł.
Rynek funduszy
Tylko u nas
23.08.2013

Źródło: Shutterstock.com
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania