Optymistyczne prognozy dla rynku struktur
Aktywa zgromadzone w detalicznych produktach strukturyzowanych na globalnym rynku na koniec I kwartału br. przekroczyły 1,7 biliona euro. W samej Europie, która jest największym rynkiem detalicznych produktów strukturyzowanych z udziałem sięgającym 43%, wartość środków zgromadzonych w tego typu produktach wyniosła ponad 700 mld euro. Dla porównania w 2012 roku aktywa europejskich struktur wynosiły blisko 800 mld euro. W samej Europie Środkowo-Wschodniej, czyli krajach takich jak Polska, Słowacja, Węgry, czy Czechy aktywa w I kwartale wzrosły o +3%, do poziomu 13 mld euro.

Spadek aktywów zgromadzonych w tzw. strukturach w Europie wynika z osłabienia sprzedaży. - W Europie sprzedaż produktów w 2012 roku wyniosła 110 mld euro, czyli o -26% mniej w porównaniu do 2011 roku, kiedy sprzedaż wyniosła 148 mld euro – wylicza Jan Ścibor-Kamiński, dyrektor zarządzający Structured Retail Products. W tym roku, wg szacunków firmy, sprzedaż ma jednak wzrosnąć, o ok. +2%. Największy przyrost sprzedaży prognozowany jest w Holandii (+17%), Polsce (+12%), Szwecji (+11%) oraz Hiszpanii (+10%). Niższą dynamikę sprzedaży prognozuje się w pozostałych krajach naszego regionu, czyli w Czechach (+7%), czy na Węgrzech i Słowacji (po +2%). Wynika to ze specyfiki danego rynku produktów. W Polsce obecnie ponad 80% rozwiązań w 100% chroni zainwestowany kapitał, a najpopularniejszą klasą aktywów są kursy walut. Z kolei w Czechach i na Węgrzech królują rozwiązania oparte o akcje.
- Niskie stopy procentowe w połączeniu z nieuchronnym starzeniem się populacji w Europie to czynniki wspierające utrzymanie popytu na produkty dochodowe niskiego ryzyka – tłumaczy Ścibor–Kamiński. Przykładem takich rozwiązań mogą być właśnie struktury, które łączą w sobie ochronę kapitału z możliwością wypracowania wysokich stóp zwrotu.
Według szacunków Structured Retail Products, do końca roku globalne aktywa produktów strukturyzowanych powinny przyrosnąć o ok. 303 mld euro. W samej Europie przyrost aktywów szacowany jest na ok. 159 mld euro w tym roku. 3,7 mld euro z prognozowanego wzrostu to środki ponownie zainwestowane w nowe produkty.
Za: 4th Annual Emerging European Investment Product Forum, Structured Products Market Overview and Economic Trends, Jan Ścibor-Kamiński
/ak

Spadek aktywów zgromadzonych w tzw. strukturach w Europie wynika z osłabienia sprzedaży. - W Europie sprzedaż produktów w 2012 roku wyniosła 110 mld euro, czyli o -26% mniej w porównaniu do 2011 roku, kiedy sprzedaż wyniosła 148 mld euro – wylicza Jan Ścibor-Kamiński, dyrektor zarządzający Structured Retail Products. W tym roku, wg szacunków firmy, sprzedaż ma jednak wzrosnąć, o ok. +2%. Największy przyrost sprzedaży prognozowany jest w Holandii (+17%), Polsce (+12%), Szwecji (+11%) oraz Hiszpanii (+10%). Niższą dynamikę sprzedaży prognozuje się w pozostałych krajach naszego regionu, czyli w Czechach (+7%), czy na Węgrzech i Słowacji (po +2%). Wynika to ze specyfiki danego rynku produktów. W Polsce obecnie ponad 80% rozwiązań w 100% chroni zainwestowany kapitał, a najpopularniejszą klasą aktywów są kursy walut. Z kolei w Czechach i na Węgrzech królują rozwiązania oparte o akcje.
- Niskie stopy procentowe w połączeniu z nieuchronnym starzeniem się populacji w Europie to czynniki wspierające utrzymanie popytu na produkty dochodowe niskiego ryzyka – tłumaczy Ścibor–Kamiński. Przykładem takich rozwiązań mogą być właśnie struktury, które łączą w sobie ochronę kapitału z możliwością wypracowania wysokich stóp zwrotu.
Według szacunków Structured Retail Products, do końca roku globalne aktywa produktów strukturyzowanych powinny przyrosnąć o ok. 303 mld euro. W samej Europie przyrost aktywów szacowany jest na ok. 159 mld euro w tym roku. 3,7 mld euro z prognozowanego wzrostu to środki ponownie zainwestowane w nowe produkty.
Za: 4th Annual Emerging European Investment Product Forum, Structured Products Market Overview and Economic Trends, Jan Ścibor-Kamiński
/ak
Rynek funduszy
Puls rynku
31.05.2013

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania