Przegląd prasy (2010-02-05)
W prasie:
TFI zwiększą wydatki na reklamę
W 2009 roku wydatki TFI na reklamy spadły w stosunku do 2008 roku o ponad 80% i wyniosły zaledwie 7,29 mln zł, czytamy w dzisiejszym Dzienniku Gazecie Prawnej. W trakcie trzech pierwszych kwartałów ubiegłego roku koszty wyniosły 2,28 mln zł. Dopiero IV kwartał przyniósł wyraźne ożywienie, wówczas TFI przeznaczyły na promocję 5 mln zł. Najwięcej w 2009 roku na reklamę wydał Pionier Pekao TFI, bo aż 1,97mln. Zdaniem przedstawicieli towarzystw funduszy inwestycyjnych w obecnym roku, w wyniku ożywienia na rynku i poprawy wyników inwestycyjnych funduszy, branża TFI wyda na reklamę zdecydowanie więcej. Fundusze planują także znaczące zwiększenie wydatków na reklamę w Internecie.
Za: Dziennik Gazeta Prawna nr 25 (2010-02-05) s.C6, Małgorzata Kwiatkowska, TFI znowu będą przyciągać klientów reklamami
Reklama
Propozycje zmian w OFE wg Ministra Pracy
Jak podaje dzisiejsza prasa, Jolanta Fedak najprawdopodobniej wycofa się z pomysłu obniżenia z składki trafiającej do OFE z 7,3% do 3%. Z zapowiedzi minister pracy wynika, że niedługo odbędzie się debata dotycząca konkretnych propozycji w sprawie zwiększenia konkurencyjności pomiędzy OFE na poziomie wysokości opłaty za zarządzanie oraz wyników inwestycyjnych funduszy. Jej zdaniem opłata za zarządzanie powinna być uzależniona od wyników OFE względem benchmarku, co spotkało się z akceptacją przedstawicieli PTE. Minister pracy apeluje również o ujawnienie przez PTE zarobków swoich zarządów oraz wysokości dywidendy wypłacanej dla właścicieli.
Za: Puls Biznesu nr (2010-02-05) s. 6, Grzegorz Nawacki, Fedak chce zmusić OFE do konkurowania
Za: Parkiet (2010-02-05), s. 9, Katarzyna Ostrowska, Więcej otwartości w OFE
Za: Wyborcza (2010-02-05), Marcin Bojanowski, Fedak apeluje do OFE: pokażcie, ile zarabiacie
KBC stawia na bezpośrednią sprzedaż
KBC TFI odchodzi od oferowania krajowym klientom funduszy zamkniętych inwestujących w fundusze z oferty luksemburskiego oddziału tego towarzystwa, ale koncentruje się na bezpośredniej sprzedaży tych produktów, podaje Parkiet. Kończące się zapisy na pierwszy sprzedawany tym systemem produkt KBC Kupon 1 przyniosły wpływy w wysokości 60 mln zł. W pierwszym półroczu 2010 roku KBC TFI zamierza zaoferować cztery kolejne fundusze tego typu. W 2009 roku nadwyżka wpłat nad wypłatami we wszystkich funduszach towarzystwa przekroczyła 530 mln zł, z czego najwięcej, bo ponad 100 mln, pozyskał KBC Jumper 1 FIZ. Zdaniem Piotra Habiera, wiceprezesa KBC TFI, tegoroczna sprzedaż netto będzie jeszcze wyższa.
Za: Parkiet (2010-02-05), s. 9, Natalia Chudzyńska, Towarzystwo liczy w tym roku na ponad 500 mln zł sprzedaży netto
Idea Premium kolejnym zagrożonym funduszem
Na koniec grudnia 2009 roku w portfelu inwestycyjnym funduszu pieniężnego IDEA Premium wciąż mogły znajdować się niepłynne obligacje Kolastyny o wartości 4,3 mln zł, informuje Parkiet. Z analizy stanu portfela inwestycyjnego na koniec grudnia poprzedniego roku, wynika, że niepewne papiery mogły stanowić około 1,5 % całości aktywów tego funduszu. W związku z wniesieniem przez Kolastynę wniosku o upadłość układową nie wiadomo jednak czy byłaby ona w stanie wykupić obligacje od Idei TFI. Według Grzegorza Leszczyńskiego, prezesa DM IDM SA i szefa rady nadzorczej producenta kosmetyków pielęgnacyjnych, do odpisu papierów dłużnych przez Ideę Premium nie dojdzie, ponieważ stratne obligacje były zabezpieczone.
Za: Parkiet (2010-02-05), s. 9, Natalia Chudzyńska, Klienci kolejnego funduszu pieniężnego mogą stracić
/kp
05.02.2010

Źródło: Shutterstock.com
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania