Rynek ubezpieczeń grupowych wydaje się podzielony
Badania Polskiego Centrum Marketingowego pokazały, że więcej niż osiem na dziesięć firm zatrudniających powyżej 20 pracowników ma już ubezpieczenie grupowe. Z pozostałych tylko 6% zainteresowane jest taką polisą. Polisy grupowe adresowane są zazwyczaj do więcej niż trzech osób. Konrad Zakrzewski, menedżer ds. sprzedaży ubezpieczeń grupowych w Allianz Życie, uważa, że w Polsce rynek ubezpieczeń grupowych na życie wydaje się już podzielony. Panuje na nim ostra konkurencja, zwłaszcza cenowa. Jednak badania PCM pokazały także, że jedna czwarta firm, które mają już polisę grupową, byłaby zainteresowana zmianą firmy ubezpieczeniowej, jeżeli za tę samą cenę oferowałaby ona szerszy zakres ochrony i wyższe sumy ubezpieczenia. Ponadto więcej niż 20% badanych jest jeszcze niezdecydowanych w sprawie ewentualnej zmiany. Część specjalistów uważa, że badania PCM mogą nie odzwierciedlać faktycznego stanu rzeczy, gdyż na ankiety PCM odpowiadali zazwyczaj pracownicy administrujący polisami grupowymi (pracujący w działach personalnych) w poszczególnych firmach, a nie sami pracownicy. Z doświadczeń towarzystw wynika, że skłonność do zmiany ubezpieczyciela jest wśród tych ostatnich zazwyczaj niższa. W swoim badaniu, przeprowadzonym w połowie września, PCM ankietowało 1607 firm.Za:Rzeczpospolita nr 251, (2005-10-26), dodatek Ekonomia i rynek, str. 9, a.h.b., Większość firm już wybrała towarzystwo
Reklama
26.10.2005



Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania