Fundusznie opublikowałjeszcze strukturyaktywów9 copyikonaikonacheckrxFill 1filmIconinfografikaIconwywiadIconGroup 2!!whitesvg/lupaWhitewhitesvg/megafonWhiteGroup 3Page 1GroupGrouplocationcheckBigKontaktGroup 4Fill 1Group 2GroupDO GÓRYWfGroup 8iGroup 3rvxGroup 9
Content 700x200
Content 300x250

Reklama

Notowania - Fundusze Inwestycyjne Otwarte Porównywarka funduszy i ETF-ów

Jak zachęcić Polaków do przenoszenia oszczędności na rynek kapitałowy

Jeśli mówimy o tym, aby zaktywizować klienta detalicznego, to przede wszystkim potrzebne są produkty inwestycyjne dopasowane do niego i zaawansowane technologicznie - uważa Mikołaj Raczyński, wiceprezes do spraw inwestycji w Polskim Funduszu Rozwoju.

Polacy zgromadzili już 1,3 bln zł oszczędności, ale problem w tym, że większość tych środków zalega na nisko oprocentowanych rachunkach, realnie tracąc na wartości. Jedynie niespełna 5 proc. gospodarstw domowych inwestuje swoje środki. To właśnie te wyzwania stały się punktem wyjścia do dyskusji podczas XIX edycji Forum Funduszy, organizowanego przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami pod hasłem "Od oszczędności do inwestycji".

Reklama

Celem tegorocznego spotkania branży funduszy było wypracowanie konkretnych rozwiązań, które pomogą zamienić pasywne oszczędności w aktywnie pracujący kapitał i zachęcić Polaków do długoterminowego inwestowania. Zwłaszcza w kontekście transformacji i ogromnych inwestycji publicznych. 

Zapisz się na Newsletter
Bądźmy w kontakcie! Prosto na Twojego maila będziemy wysyłać skrót najważniejszych informacji ze świata finansów, powiadomienia o nowościach rynkowych, najnowsze oceny i raporty oraz codzienne notowania wybranych przez Ciebie funduszy inwestycyjnych.
Newsletter

Zdaniem Mikołaja Raczyńskiego, wiceprezesa ds. inwestycji w Polskim Funduszu Rozwoju rynek kapitałowy i działające na nim fundusze inwestycyjne są kluczowe dla finansowania najbardziej innowacyjnych i rozwojowych przedsięwzięć. Wskazuje też, że - mimo hossy - Polacy nie inwestują w polskie akcje, a problemem są regulacje MIFID II i model dystrybucji. 

- Jeśli mówimy o tym, aby zaktywizować klienta detalicznego, to przede wszystkim potrzebne są produkty inwestycyjne dopasowane do niego i zaawansowane technologicznie - uważa Mikołaj Raczyński, wiceprezes do spraw inwestycji w Polskim Funduszu Rozwoju.

Analizy Player

24.06.2025

analizy.pl

Napisz komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Przejdź do logowania

Wszystkie komentarze (0)

Mądry Pan! Warto płacić jego pensję z publicznej kasy. Na pewno nas zaktywizuje.

Jaś_P | 24.06.2025

Twój komentarz został dodany

Polecamy

Kupfundusz Live - kanał na youtube
Reklama
Kupfundusz.pl - ponad 400 funduszy do wyboru
Reklama
Dbamy o twoją prywatność
Strona Analizy.pl używa plików cookies i przetwarza dane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i poprawy jakości świadczonych usług oraz w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych. Szanujemy Twoją prywatność, dlatego używamy plików cookies tylko za Twoją zgodą. Wybierz Ustawienia, aby zapoznać się ze szczegółami i zarządzać opcjami. Możesz dostosować swoje preferencje w każdym momencie na stronie Ustawienia prywatności. Aby uzyskać więcej informacji zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
×

7 października 2025

Fund Forum
2025

Rozdzielczość Twojego urządzenia jest zbyt niska.
Obróć ekran lub powiększ okno przeglądarki.