UOKiK nałożył na Open Life TU Życie karę 20 mln zł
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakładając karę, uznał, że ubezpieczyciel stosował wobec konsumentów nieuczciwą sprzedaż (misselling) ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK).
W komunikacie podano, że ubezpieczyciel stosował kwestionowane w decyzji praktyki od 2016 r. do drugiej połowy 2018 r. w zakresie missellingu, a w zakresie wprowadzania konsumentów w błąd - do końca 2018 r. Ubezpieczyciel sprzedawał konsumentom umowy UFK zawierające fundusze kapitałowe bardziej ryzykowne, niż wynikało to z potrzeb konsumentów i oceny ich profilu ryzyka, a także na okres dłuższy, niż sobie tego życzyli klienci.
Reklama
Proponowanie konsumentom usług finansowych, które nie odpowiadają ich potrzebom oraz profilowi ryzyka jest zakazane przez prawo polskie i europejskie. To działanie nieuczciwe, narażające konsumentów na poniesienie przez nich strat finansowych wyższych, niż są w stanie zaakceptować. To niewątpliwie również przejaw braku odpowiedzialności ze strony instytucji finansowej i nadużycie zaufania klientów, którzy mają prawo oczekiwać, że ubezpieczyciel - jako instytucja zaufania publicznego - zaoferuje im produkt dostosowany do potrzeb i profilu ryzyka - powiedział, cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Decyzja nie jest prawomocna i spółka ma możliwość odwołać się do sądu.
13.01.2021

Źródło: Mateusz_Szymanski / Shutterstock.pl
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania