TFI upatrują zysków w światowych markach
Skarbiec TFI zmieniło strategie 2 swoich funduszy. Jeden z nich – Skarbiec Aktywnej Alokacji został przekształcony w Skarbiec - Top Brands. Tym samym liczba funduszy, których polityka skupia się na spółkach posiadających znane i silne marki poszerzyła się do czterech. Ich produkty charakteryzują się wysokim stopniem lojalności klientów oraz posiadają uprzywilejowaną pozycję na rynku, co zapewnia stabilność i możliwość ich dalszego rozwoju.
Michał Cichosz, który zarządza odmienionym funduszem, stawia obecnie na spółki z branży internetowej, nowoczesnych technologii, motoryzacyjnej, dóbr luksusowych, czy rozrywkowej, wykorzystując szybko rosnącą konsumpcję oraz bogacenie się społeczeństw krajów rozwijających się. Minimalna wpłata do funduszu oraz poziom opłaty za zarządzanie pozostały bez zmian i wynoszą odpowiednio 500 zł i 4%.
Podobną strategię realizuje zarządzający funduszem Generali PPF Global Brands, który jest dostępny dla polskich inwestorów od lutego 2012 roku. Patrik Hudec stawia na wzrost udziału konsumpcji na globalnych rynkach. Portfel budowany jest w oparciu o 50 globalnych spółek, wybranych na podstawie rocznego rankingu Interbrand, publikowanego w magazynie Bussinesweek. Obecnie dominują w nim akcje takich spółek, jak Google, McDonalds czy eBay. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, jednostka w PLN zyskała blisko +16%.
W światowe marki inwestuje również Rafał Dobrowolski, zarządzający PKO Dóbr Luksusowych Globalny. Skupia się on głównie na globalnych spółkach będących producentami dóbr luksusowych oraz prestiżowych, przeznaczonych dla zamożnych klientów. Popyt na dobra luksusowe na świecie rośnie ponad 3-krotnie szybciej niż sama gospodarka, a segment ten jest względnie odporny na zawirowania rynkowe. W portfelu znajdziemy akcje takich gigantów, jak Richemont, Samsung, czy Walt Disney. Są w nim również walory spółek z krajowego podwórka, jak CD Projekt – producenta i dystrybutora gier, czy Kino Polska TV – producenta i dystrybutora programów telewizyjnych. Przez wiele miesięcy aktywa funduszu nie przekraczały kilkunastu mln zł. Dopiero w ostatnich miesiącach wyraźnie wzrosły, dzięki zwiększonej popularności wśród klientów. W 3 miesiące nabyli oni jednostki warte 47 mln zł (netto). Od momentu utworzenia, czyli od kwietnia 2010 roku, jednostka funduszu zyskała +37,6%, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczyła +12%.
Niedawno fundusz o podobnej strategii utworzyło także Millennium TFI. Millennium Premium Brands FIZ jest rozwiązaniem przeznaczonym dla konkretnej grupy inwestorów. Opiera się on o fundusz Pictet Premium Brands, którego aktywa lokowane są w akcje spółek działających w sektorze marek premium. W jego portfelu przeważają spółki amerykańskie oraz francuskie, między innymi Nike czy L’Oreal.
Piotr Kossek
Analizy Online
Michał Cichosz, który zarządza odmienionym funduszem, stawia obecnie na spółki z branży internetowej, nowoczesnych technologii, motoryzacyjnej, dóbr luksusowych, czy rozrywkowej, wykorzystując szybko rosnącą konsumpcję oraz bogacenie się społeczeństw krajów rozwijających się. Minimalna wpłata do funduszu oraz poziom opłaty za zarządzanie pozostały bez zmian i wynoszą odpowiednio 500 zł i 4%.
Podobną strategię realizuje zarządzający funduszem Generali PPF Global Brands, który jest dostępny dla polskich inwestorów od lutego 2012 roku. Patrik Hudec stawia na wzrost udziału konsumpcji na globalnych rynkach. Portfel budowany jest w oparciu o 50 globalnych spółek, wybranych na podstawie rocznego rankingu Interbrand, publikowanego w magazynie Bussinesweek. Obecnie dominują w nim akcje takich spółek, jak Google, McDonalds czy eBay. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, jednostka w PLN zyskała blisko +16%.
W światowe marki inwestuje również Rafał Dobrowolski, zarządzający PKO Dóbr Luksusowych Globalny. Skupia się on głównie na globalnych spółkach będących producentami dóbr luksusowych oraz prestiżowych, przeznaczonych dla zamożnych klientów. Popyt na dobra luksusowe na świecie rośnie ponad 3-krotnie szybciej niż sama gospodarka, a segment ten jest względnie odporny na zawirowania rynkowe. W portfelu znajdziemy akcje takich gigantów, jak Richemont, Samsung, czy Walt Disney. Są w nim również walory spółek z krajowego podwórka, jak CD Projekt – producenta i dystrybutora gier, czy Kino Polska TV – producenta i dystrybutora programów telewizyjnych. Przez wiele miesięcy aktywa funduszu nie przekraczały kilkunastu mln zł. Dopiero w ostatnich miesiącach wyraźnie wzrosły, dzięki zwiększonej popularności wśród klientów. W 3 miesiące nabyli oni jednostki warte 47 mln zł (netto). Od momentu utworzenia, czyli od kwietnia 2010 roku, jednostka funduszu zyskała +37,6%, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczyła +12%.
Niedawno fundusz o podobnej strategii utworzyło także Millennium TFI. Millennium Premium Brands FIZ jest rozwiązaniem przeznaczonym dla konkretnej grupy inwestorów. Opiera się on o fundusz Pictet Premium Brands, którego aktywa lokowane są w akcje spółek działających w sektorze marek premium. W jego portfelu przeważają spółki amerykańskie oraz francuskie, między innymi Nike czy L’Oreal.
Piotr Kossek
Analizy Online
Rynek funduszy
Tylko u nas
28.02.2014

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania