Znana spółka zmierza na GPW
Grupa Żabka ogłosiła plany przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej (IPO) i debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Oferta akcji skierowana będzie do inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych w Polsce, jednak spółka nie otrzyma środków ze sprzedaży akcji - te trafią do obecnych akcjonariuszy (sprzedających akcje).
Reklama
Żabka planuje dalszy rozwój, w tym podwojenie sprzedaży do 2028 roku oraz otwieranie ponad 1,000 sklepów rocznie w Polsce i Rumunii.
- Ponieważ konsumenci coraz częściej szukają wygodnych rozwiązań, wierzymy, że planowane IPO pozwoli Grupie Żabka na dalsze wykorzystanie szerokich możliwości, jakie dostrzegamy na rynku. Aby to zrealizować, wyznaczyliśmy sobie jasne i realne cele średnioterminowe: dążymy do podwojenia sprzedaży do klientów końcowych do 2028 r., otwierając ponad 1.000 sklepów rocznie w Polsce i Rumunii - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Tomasz Suchański.
Prezes Żabki, Tomasz Suchański, podkreślił, że IPO umożliwi firmie dalszy rozwój, a także przyniesie korzyści wszystkim interesariuszom. CVC Capital Partners, jeden z głównych akcjonariuszy, chce zachować swoje udziały i kontynuować wsparcie dla spółki.
- Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Grupą Żabka w ostatnich latach oraz z inwestycji, która pozwoliła wykorzystać dostrzeżoną przez nas olbrzymią szansę rynkową. Chcemy pozostać akcjonariuszem Spółki i nadal zapewniać jej nasze wsparcie. Planowane IPO postrzegamy jako kolejny naturalny krok kierownictwa Grupy Żabka w realizacji ambitnej strategii rozwoju - wskazał Krzysztof Krawczyk, przewodniczący Rady Dyrektorów Grupy Żabka i partner w CVC Capital Partners.
Plany Grupy obejmują dynamiczną ekspansję, z celem posiadania około 14,500 sklepów w Polsce do 2028 roku oraz osiągnięcie wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL (like-for-like) w 2024 roku. Grupa stawia na innowacje, w tym rozwój nowych formatów, takich jak Żabka Café 2.0 (oferta street food - nowy silnik wzrostu sprzedaży), oraz rozwój oferty cyfrowej, w tym marki Maczfit i platformy Dietly.
Wyniki finansowe Grupy są solidne. W okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2024 r. sprzedaż do klientów końcowych wzrosła do 12 893 mln zł, w porównaniu do 10 532 mln zł w tym samym okresie 2023 roku. Z kolei przychody wyniosły 11 148 mln zł, co oznacza wzrost o 21,5 proc. r/r. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1 399 mln zł, co oznacza wzrost o 33,5 proc. r/r.
W perspektywie średnioterminowej Żabka planuje dalszą poprawę marży EBITDA, dążąc do przedziału 12-13 proc., oraz obniżenie zadłużenia netto.
Grupa Żabka, z ponad 10 500 sklepami działającymi na zasadzie franczyzy, dominuje na polskim rynku convenience, a także rozwija działalność na rynku rumuńskim.
23.09.2024

Źródło: Shutterstock/ Fotokon
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania