Fundusznie opublikowałjeszcze strukturyaktywów9 copyikonaikonacheckrxFill 1filmIconinfografikaIconwywiadIconGroup 2!!whitesvg/lupaWhitewhitesvg/megafonWhiteGroup 3Page 1GroupGrouplocationcheckBigKontaktGroup 4Fill 1Group 2GroupDO GÓRYWfGroup 8iGroup 3rvxGroup 9

Reklama

Fundusz pod lupą:

QUERCUS Absolutny

Content 700x200
Content 300x250

Reklama

Notowania - Fundusze Inwestycyjne Otwarte Porównywarka funduszy i ETF-ów

Indeksowy parasol lepszy niż ETF-y

KupFundusz Live i prezes KupFunduszu powracają w odcinku, w którym na liczbach jasno pokażą, że lepsze rezultaty można uzyskać inwestując w fundusze indeksowe spod parasoli niż w ETF-y. Zwłaszcza gdy sytuacja rynkowa zmienia się szybko, jak w ostatnich latach, i pasywny inwestor skłania się ku pewnej aktywności.

 

Konkurencyjne cenowo, łatwo dostępne na kilka klików, intensywnie promowane jako idealne narzędzie do pasywnego inwestowania… i często wykorzystywane przez inwestorów, którzy wcale pasywni nie są. Fundusze ETF.

💥Uwaga! 💥

Grzegorz Raupuk z KupFundusz.pl udowodni w najbliższy czwartek, że do inwestowania długoterminowego, ale z pewną dozą aktywności, lepsze od ETFów są 

💥fundusze indeksowe💥.

Warunek: muszą być pod jednym parasolem☂️, czyli nabycie i zmiany funduszy ani bez prowizji, ani bez podatków.

Reklama

Zobaczycie na liczbach i wykresach📈, jak w miarę aktywny inwestor, czyli osoba, która raz na jakiś czas zmienia coś w portfelu, będzie po 20 czy 30 latach „do przodu” w stosunku do inwestora, który w podobnym stylu inwestowałby w ETF-y.

   💥Zapraszamy w czwartek 9 października o godzinie 12.00💥

Na żywo! 

Czekamy na Wasze pytania!

Kup Fundusz logo

KupFundusz.pl to nowoczesna, w pełni internetowa platforma do samodzielnego inwestowania w fundusze, wyposażona w unikatowe narzędzia do ich analizy, porównania i testowania.

📈   Oferujemy dostęp do ponad 400 funduszy inwestycyjnych krajowych i zagranicznych  z 22 TFI. Nie pobieramy opłat dystrybucyjnych! 

👌 Aby rozpocząć inwestowanie w fundusze, wystarczy się zarejestrować  ➡️ https://www.kupfundusz.pl/rejestracja

Zapisz się na Newsletter
Bądźmy w kontakcie! Prosto na Twojego maila będziemy wysyłać skrót najważniejszych informacji ze świata finansów, powiadomienia o nowościach rynkowych, najnowsze oceny i raporty oraz codzienne notowania wybranych przez Ciebie funduszy inwestycyjnych.
Newsletter

Tylko u nas

07.10.2025

KupFundusz Live: Indeksowy parasol lepszy niż ETF-y

Źródło: analizy.pl

analizy.pl

Napisz komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Przejdź do logowania

Wszystkie komentarze (0)

Mnie interesują założenia. Rozumiem, że założenia kosztów (zakup/sprzedaż, przewalutowanie) zostały przyjęte, tak jak w prezentacji.
W moim przypadku (rachunek maklerski w Interactive Brokers) koszty są niższe.
Zamieniam PLN na USD. Koszt przewalutowania ponoszę raz. Koszty transakcji to 0,05% min. 1,7 USD. Kupuje tak naprawdę 3-4 ETF (MSCI World, Nasdaq i MWIG i SWIG). Ciekawe, jakie byłyby wyniki przy ww założonych parametrach?
Bo cały czas biję się z myślami. Interactive Brokers z podatkiem płaconym co roku lub co dwa, czy inPZU z podatkiem na koniec inwestycji?

użytkownik nieaktywny | 04.11.2025

Twój komentarz został dodany

Koszty transakcyjne w ETF-ach nie zostały uwzględnione w tym porównaniu. Gdyby były, to różnica byłaby jeszcze większa na korzyść Parasola funduszy. Sam fakt płacenia podatku na koniec inwestycji robi tą różnicę.

Grzegorz, KupFundusz.pl | 04.11.2025

Twój skomentarz został dodany

Zobacz więcej odpowiedzi

Szanuję za prezentowanie opinii (i wyliczeń) które prawdopodobnie są wbrew myśli ogółu.

Lis Witalis | 28.10.2025

Twój komentarz został dodany

Przesluchalem wywiad i..... Ani słowa że w inpzu po odkupieniu ju gotówka pojawi się za 3 do 4 dni.
Po zamknięciu etf środki mamy od razu do dyspozycji na wejście np na levara.
Inpzu levara/short nie ma.
Inpzu nie ma funduszu wypłacającego dywidendy.
To też są informacje warte do przekazania widzom do rozważenia.

Michał | 13.10.2025

Twój komentarz został dodany

O tym, że oferta inPZU jest skromniejsza niż oferta ETF-ów jest oczywiste i mówiłem o tym w materiale nie raz. A co do spływu środków ze sprzedaży subfunduszu inPZU, to po pierwsze trwa to 2 -3 dni, a nie 3-4, a po drugie omawiałem Parasol inPZU w kontekście robienia zamian między subfunduszami, a nie ich sprzedawania, bo w tym właśnie aspekcie oferta inPZU jest o niebo lepsza od ETF-ów. Przy zamianach nie ma realizacji zysku lub straty i tak długo, jak jesteśmy w Parasolu (nawet kilkadziesiąt lat), nie musimy płacić podatku i prowizji maklerskich przy zamianach. Dzięki temu nasz zysk może być większy niż przy wykorzystaniu ETF-ów.

Grzegorz, KupFundusz.pl | 13.10.2025

Twój skomentarz został dodany

Panie Krzysztofie, w IKE inPZU można robić dokładnie to samo, co poza IKE. Mówiąc o korzyści podatkowej, miałem na myśli, że w IKE inPZU, jak i w IKE opartych na ETF-ach korzyści pdatkowe są takie same - czyli nie płacimy podatku w obu rozwiązaniach.

Grzegorz, KupFundusz.pl | 14.10.2025

Panie Grzegorzu dobrze zrozumiałem zdanie: "Natomiast w przypadku IKE, korzyść podatkowa Parasola inPZU nie istnieje." Czyli w ramach IKE inPzu nie będę mógł robić takich zamian jak pod zwykłym parasolem inPZU? Czy miał Pan na myśli ze w przypadku IKE domu maklerskiego nie ma takiej korzyści?

Krzysiek | 14.10.2025

Do Krzyśka,
Tak, można zamieniać dowolny subfundusz na inny subfundusz byleby był pod Parasolem inPZU i nie płaci się żadnych prowizji. Zamiana odbywa się bez zbędnej zwłoki, czyli w dniu sprzedaży nabywamy od razu drugi fundusz- pieniądze nie leżą na koncie ani jednego dnia.
Natomiast w przypadku IKE, korzyść podatkowa Parasola inPZU nie istnieje. W tym wypadku koszty transakcyjne i koszty utrzymania rachunku maklerskiego są decydujące. Przy częstych transakcjach, prowizje i inne koszty w ETF-ach mogą mocno ograniczać zyski.

Grzegorz, KupFundusz.pl | 14.10.2025

Panie Grzegorzu czyli jak rozumiem w ramach parasola oferowanego przez inPZU mogę swobodnie przemieszczać środki pomiędzy funduszem akcyjnym i funduszem obligacyjnym? Poprzez zamianę pomiędzy funduszami mógłbym przygotować się na nadchodzącą bessę i nie mieć zbyt ryzykownych aktywów ale na przyklad fundusz obligacyjny w tym czasie na który bym się przeniósł z akcyjnego? Muszę przyznać, że biję się z myślami i nie wiem tak naprawdę co jest ostatecznie lepsze i korzystniejsze w inwestowaniu długoterminowym. Czy właśnie taki parasol w ramach IKE inPZU czy mimo wszystko stawianie na ETfy akcyjne w ramach IKE w domu maklerskim. W jaki sposób IKE w inPZU dawałoby nam przewagę nad ETfami w domu maklerskim w ramach IKE?

Krzysiek | 14.10.2025

Zobacz więcej odpowiedzi

To jest akurat prawda bo ktoś kto będzie wachlował w tą i z powrotem na portfelu polegnie na prowizjach. przeciez wystarczy w takim XTB zrobić 2 operacje na zagranicznym ETF by zapłacić koszty większe niż na funduszu indeksowym w ten sam rok (1%). I tak sobie handlujmy tymi etfami z przewalutowaniem czy prowizjami a wyjdzie na to że zaplacimy wiecej niż w funduszu. ETFy są świetne jak się potem ich nie rusza a o to raczej cieżko na spadkach. Mam IkE w PZU między innymi dlatego ze rebalancing jest darmowy. Ten parasol ma wady o których dziś pisałem - ciężko tam się zdywersyfikowac właściwie, ale ma też zalety. Jeszcze trzeba pamiętać o prowizji minimalnej która sprawia że w większosci brokerów zlecenia poniżej 5000 są bez sensu kosztowo już nie mówiąc o transakcjach na kilkaset PLN. Wadą polskich funduszy indeksowych i etafów od bety są niestety koszty i straty do benchmarków jakie prędzej czy później się pojawią. ETFy są właściwie pozbawione tego problemu, ale są właśnie koszty pośredników. Całkiem spore. Zwłaszcza obligacyjne etfy są dośc problematyczne pod tym względem.

eps | 07.10.2025

Twój komentarz został dodany

To czy w takim wypadku warto mieć IKE tylko w jakimś towarzystwie jak na przykład PZU aby korzystać z tego parasola i mieć darmowy rebalancing? Czy też można rozważyć aby mieć IKE w domu maklerskim np. Bossa? Co jest lepsze w długiej perspektywie?

Krzysiek | 08.10.2025

Twój skomentarz został dodany

"Z kolei widzę że w inPZu jest bardzo ograniczony wybór w co można inwestować i ma tylko ofertę swoich funduszy pod parasolem PZU więc też nie ma tego dużo. "
Zgoda - pzu ma ograniczoną ofertę w IKE i do tego ciągle drogą oraz tracking difference mało zachęcający. Beta niestety to samo. U maklerów koszty, chyba że ktoś rzeczywiście jest pasywny. Na IKE to w pzu powinien coś zaoferować aby klient nie był zmuszony do inwestowania głownie w bigtechy które przecież stanowią 1/3 sp500 obecnie. Nie wiem czemu nie zrobią wersji equal weighted na przykład, albo małe globalne spólki. Za to mają dwa fundusze z ekspozycją na zloto. Po co? Bo się dobrze akurat sprzedają? No i brak tam czegoś w twardej walucie. jak przyjdzie znowu fala umocnienia dolara jak od 2010 to z tych wzrostów na gpw z ostatnich lat zostanie pierze.
Trzeba sobie przeanalizować własny styl inwestowania, strategię i wybrać to co ma najniższe koszty po prostu. Gdybym byl pewien że wytrzymam agresywny portfel bez zmian to brałbym maklerskie. Jak robię rebalancingi lub wręcz pozbywam się funduszy w całości zastępując innymi to fundusze indeksowe. Do aktywnych straciłem dawno cierpliwość. I jeszcze jedno - na ike maklerskim nie unikniesz przewalutowania choć w bossie jest chyba tanio, ale trzeba doliczyć prowizję. Moze jednak w końcu te promocje obecne zmienią w standardową ofertę bo drogo jest po prostu.

eps | 09.10.2025

Nie, miałem na myśli że albo IKE w inPZU albo w bossa. I tak naprawdę się zastanawiam co jest lepsze. Bardzo ciężki wybór i tak naprawdę nie wiem co jest lepsze. Bossa da mi dostęp do ETFów ale ja tez chciałbym móc inwestować w fundusze inwestycyjne na co juz nie ma opcji na koncie maklerskim w bossa, naprawdę nie rozumiem dlaczego nie oferują tak oczywistej opcji. Z kolei widzę że w inPZu jest bardzo ograniczony wybór w co można inwestować i ma tylko ofertę swoich funduszy pod parasolem PZU więc też nie ma tego dużo. Więc tak naprawdę to nie wiem co wybrać.

Krzysiek | 08.10.2025

Ty chcesz mieć dwa IKE? Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale chyba nie o to ci chodziło. Zreszta to jest problem tego programu bo żaden dostawca nie ma wszystkiego. Takie inpzu nie ma np oferty w twardej walucie, ma ubogą ofertę jak chodzi o indeksy, wysokie koszty, to są ciągle fundusze które jak wiadomo moga zmieniac strategię i benchmarki. Z drugiej strony mają zalety w postaci hedżowanych funduszy obligacyjnych. W IKE maklerskim skazany jesteś praktycznie na tbsp jeśli nie chcesz miec cały czas ryzyka walutowego na obligacjach. Ono czasem jest korzystne a czasem rujnuje wyniki z etfa obligacyjnego. Przy potencjalnie małych wzrostach takich etf masz wysokie oplaty transakcyjne więc to się średnio opłaca. Zaletą konta maklerskiego jest ogromna paleta etfow akcyjnych, ktore jeśli o mnie chodzi preferowałbym z racji braku hedżu. No, ale z trzeciej jeszcze strony jest to pisałem. Prowizje, które przy aktywnym, chaotycznym i dodatkowo stratnym sprzedawaniu niweczą dobrodziejstwa niskich kosztów i procentu skladanego. Można co prawda na GPW inwestować bezprowizyjnie, ale tylko etfami z GPW i tutaj odpadają ci koszty i prowizji i zarządzania a transakcji dokonujesz ile chcesz i jak chesz. Kłopot tylko taki ze to w każdej chwili w XTB może się skończyć i jak będziesz chcial się przenieść to i tak te prowizje zapłacisz w nie wiadomo jakiej dziś wysokości. natomiast poza IKE to handel na zagranicznych walorach będzie też wymagał samodzielnego rozliczenia dywidend i lepiej się do tego wcześniej przygotować jeśli chce ktoś kupować pojedyncze akcje i etfy distro.
Suma sumarum każdy musi sobie odpowiedzieć na pytanie co dla niego lepsze. Bossa ma zaletę dostępu do catalyst, ale nie ma transakcji bezprowizyjnych na GPW jak XTB. napraw trzeba samemu sobie to przeanalizować

eps | 08.10.2025

Zobacz więcej odpowiedzi

Polecamy

Inwestuj w IKE z KupFundusz.pl
Reklama
Ranking funduszy inwestycyjnych grudzień 2025
Reklama
Dbamy o twoją prywatność
Strona Analizy.pl używa plików cookies i przetwarza dane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i poprawy jakości świadczonych usług oraz w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych. Szanujemy Twoją prywatność, dlatego używamy plików cookies tylko za Twoją zgodą. Wybierz Ustawienia, aby zapoznać się ze szczegółami i zarządzać opcjami. Możesz dostosować swoje preferencje w każdym momencie na stronie Ustawienia prywatności. Aby uzyskać więcej informacji zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

Rozdzielczość Twojego urządzenia jest zbyt niska.
Obróć ekran lub powiększ okno przeglądarki.