BeGlobal startuje z kampanią
Minął rok od utworzenia parasola BeGlobal z 5 subfunduszami i 9 miesięcy od uruchomienia platformy inwestycyjnej, na której są udostępnione. Właśnie wystartują kampanie reklamowe przygotowane we współpracy z agencją iProspect (dentsu Polska).
Platforma inwestycyjna BeGlobal została uruchomiona we wrześniu 2023 roku. Łączy w sobie narzędzia do wspomagania klientów oparte o robo-doradztwo oraz innowacyjny model opłat.
– Zaprojektowaliśmy BeGlobal w taki sposób, żeby wspierać ludzi w skutecznej realizacji ich życiowych celów, zapewniając im nowoczesne, łatwe w obsłudze i angażujące doświadczenie inwestycyjne – mówił wówczas Krzysztof Mazurek, prezes Rockbridge TFI, właściciela BeGlobal.
Oferuje pięć różnych subfunduszy (docelowo siedem) realizujących strategie o różnym poziomie ryzyka, które inwestują na rynkach globalnych poprzez zagraniczne ETF-y. Po roku działalności wypracowały od 4,6% (strategia dłużna) do 20,8%. Na tle konkurencji wyniki są na poziomie grupy. Najlepiej na tle średniej wypadły fundusze inwestujące głównie w ETF-y dające ekspozycję na akcje globalne rynków rozwiniętych.
Każdy może inwestować w poszczególne fundusze bezpośrednio lub w ramach portfela. W kilku krokach można określić swój cel, horyzont oraz profil inwestycyjny, i na tej podstawie platforma proponuje odpowiednią strategię o określonym poziomie ryzyka, której alokacja zmienia się w czasie. Do inwestycji wystarczy 100 zł. Platforma nie pobiera opłat manipulacyjnych, dodatkowo stosuje innowacyjny model opłat – same fundusze nie pobierają opłat stałych za zarządzanie, tylko opłatę zmienną (success fee). Poza opłatą zmienną klienci ponoszą jedynie koszty funkcjonowania funduszy (obecnie wynoszą one ok. 0,4% aktywów).
Na koniec grudnia 2023 roku platforma BeGlobal zgromadziła łącznie 5 mln zł, po 1 mln zł na subfundusz. Choć nie jest to duża kwota, to trudno było oczekiwać wyższych wolumenów na starcie. Dla porównania platforma funduszowa KupFundusz.pl po pierwszym roku działania zebrała 6 mln zł aktywów, a dziś (na koniec maja) wartość aktywów ulokowana przez klientów platformy przekroczyła 149 mln złotych.
Reklama
Obecnie BeGlobal startuje kampanie reklamowe przygotowane wspólnie z agencją iProspect (dentsu Polska). Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Równolegle prowadzony jest projekt na YouTube "Niefinansowi"; kanał zebrał blisko 900 subskrybentów.
– BeGlobal to wyjątkowy produkt, ponieważ uprościliśmy inwestowanie do minimum. Pierwsi klienci regularnie wpłacają środki. Aktualnie wchodzimy w fazę rozwoju i budowania zasięgów, dlatego szukaliśmy partnera, który ma doświadczenie i zrozumienie tego segmentu rynku. Oferta, którą przedstawił nam zespół iProspect była precyzyjnie dopasowana do potrzeb platformy i naszej większej wizji. Kampanie właśnie startują i czekamy na efekty współpracy – komentuje Krzysztof Mazurek, prezes Rockbridge TFI.
13.06.2024

Źródło: Ground Picture / Shutterstock.com
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania