Produkt, który zdobył serca Polaków
Znajomość preferencji klientów oraz umiejętne zarządzanie ryzykiem to podstawa strategii sprzedażowej na rynku funduszy inwestycyjnych
Fundusz Investor Płynna Lokata to produkt, który w ubiegłym roku był absolutnym hitem sprzedażowym wśród funduszy otwartych. Łączne saldo wypłat i umorzeń w 2016 r. wyniosło +680 mln zł netto.
Zapytany o receptę na sukces Zbigniew Wójtowicz, prezes zarządu Investors TFI, powiedział, że produkt jest owocem pracy wielu osób.
– Sukces rozpoczął się od sfery produktowej. Pierwszym krokiem była analiza oczekiwań klientów i partnerów w zakresie stóp zwrotu i ryzyka. Kolejne elementy to z jednej strony ogromna praca wykonana przez zarządzającego i cały zespół, który go wspiera, a z drugiej - całość działań w obszarze sprzedaży i marketingu oraz wieloletniego budowania relacji z partnerami, które w 2016 roku przyniosły tak dobre rezultaty – mówił.
Jak dodał, ważną rolę odegrał także proces zarządzania ryzykiem.
– To bardzo ważny element zarządzania wszystkimi funduszami, jednak w przypadku funduszy ochrony kapitału jego znaczenie dodatkowo wzrasta – wyjaśniał.
Wójtowicz zaznaczał, że również początek b.r. wypadł bardzo dobrze, co ma wpływ na działalność całego TFI.
– Dla wielu klientów, którzy nie mieli wcześniej styczności z funduszami inwestycyjnymi, Investor Płynna Lokata to często pierwszy krok na drodze ku inwestowaniu poza rynkiem depozytów bankowych. W związku z tym będziemy stopniowo, lecz konsekwentnie, zachęcać osoby które wybrały ten fundusz by zwrócili uwagę także na inne nasze produkty. Chcemy zwrócić uwagę naszych klientów na produkty dające większe możliwości jeśli chodzi o stopy zwrotu – tłumaczył.
Jak mówił prezes, w ostatnich miesiącach dostrzegany jest wzrost zainteresowania klientów funduszami mieszanymi, w tym nagrodzonym tegoroczną alfą funduszem Investor Zabezpieczenia Emerytalnego.
/kc
Reklama
07.04.2017

Źródło: Analizy.pl
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania