VeloBank kupuje część detaliczną Citi Handlowego
VeloBank podpisał warunkową umowę zakupu części detalicznej Citi Handlowego. Finalizacja transakcji nastąpi po otrzymaniu wymaganych zgód regulacyjnych i osiągnięciu tzw. gotowości operacyjnej, co jest spodziewane w połowie 2026 roku.
VeloBank podpisał warunkową umowę zakupu części detalicznej Citi Handlowego. Finalizacja transakcji nastąpi po otrzymaniu wymaganych zgód regulacyjnych i osiągnięciu tzw. gotowości operacyjnej, co jest spodziewane w połowie 2026 roku. Wsparcie kapitałowe dla transakcji zapewniają akcjonariusze VeloBanku – fundusze powiązane z zarejestrowanym w amerykańskim SEC Cerberus Capital Management, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz Międzynarodowa Korporacja Finansowa (IFC).
Transakcja zakupu obejmuje bankowość detaliczną Citi Handlowego, w tym: zarządzanie majątkiem, usługi maklerskie, bankowość mikroprzedsiębiorstw, karty kredytowe, pożyczki, kredyty detaliczne i oddziały. To przejęcie przyspieszy rozwój VeloBanku poprzez rozszerzenie oferty produktowej i umocni pozycję banku jako challengera na polskim rynku finansowym.
VeloBank w planach na bieżący rok ma jeszcze m.in. zaoferowanie klientom detalicznym w pełni cyfrowej hipoteki, klientom firmowym – kolejnych produktów z obszaru business banking, a w zakresie inwestycji – zakup TFI.
Citi Handlowy jako jeden z niewielu banków nie ma w grupie własnego TFI, do 2006 roku było właścicielem TFI Banku Handlowego (przejętego wówczas przez Legg Mason). Obecnie ma kanał multifunduszowy - oferuje fundusze pięciu krajowych i czterech zagranicznych asset managerów. Velobank także oferuje fundusze kilku TFI - czterech krajowych oraz dwóch zagranicznych.
W październiku ub.r. VeloBank podpisał umowę nabycia większościowego pakietu akcji Noble Funds TFI. Transakcja jest uwarunkowana m.in. pozyskaniem zgody KNF.
Reklama
Jak zapewnia VeloBank w komunikacie, przejęcie Citi Handlowego to kolejny krok w umacnianiu pozycji rynkowej VeloBanku, który obróci się na korzyść i klientów, i pracowników, a dzięki dotarciu do szerszej bazy klientów – w szczególności w segmencie private banking – marka VeloBanku zwiększy swoją rozpoznawalność. Transakcja potwierdza również silne dopasowanie i komplementarność obu instytucji, co daje solidne podstawy do budowania długoterminowej wartości dla klientów.
– VeloBank jest znany z technologii i zwinności oraz innowacyjnych produktów i najlepszej jakości obsługi klienta. Citi Handlowy – z wyjątkowej oferty produktowej, bankowości detalicznej i najchętniej wybieranej przez klientów propozycji dla segmentu private. Oba banki są zakorzenione w etosie jakości i wysokiej kultury organizacyjnej. Komplementarne produkty pozwolą nam stworzyć unikatową ofertę zarówno dla klienta detalicznego, jak i zamożnego, a profesjonalizm i zaangażowanie pracowników obu instytucji stworzą fundament nowej jakości dla obecnych i przyszłych klientów – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku. – Kiedy tworzyliśmy VeloBank wiedzieliśmy, że musimy zbudować mocną markę i solidną instytucję finansową. Pozyskanie międzynarodowego akcjonariatu, z Cerberusem jako większościowym inwestorem, wraz z EBOR oraz IFC w sierpniu 2024 roku, i dzisiejsza transakcja to jedne z największych wydarzeń M&A na rynku bankowym w Polsce. Po drodze zrealizowaliśmy wszystkie zakładane cele strategiczne i przygotowujemy się do dalszego wzrostu.
Po finalizacji transakcji klienci detaliczni Citi Handlowego zostaną klientami VeloBanku, a ich relacje z doradcami zostaną zachowane. Oba banki mają zyskać na synergii struktur. Połączona organizacja będzie obejmowała ponad 3000 pracowników VeloBanku i około 1650 pracowników Citi Handlowy.
– Nasza bankowość detaliczna zyskuje inwestora, dla którego jest to segment strategiczny. Intencją VeloBanku jest rozwój biznesu, zwiększenie udziałów rynkowych i zapewnienie najlepszych rozwiązań dla klientów. Co bardzo ważne, do VeloBanku przechodzą nasi pracownicy. To oznacza, że klienci będą obsługiwani przez tych samych doradców, z którymi często mają wieloletnie relacje. Naszym celem jest zapewnienie klientom jak najbardziej płynnego i komfortowego przejścia do ich nowego banku – powiedziała Elżbieta Czetwertyńska, prezeska zarządu Citi Handlowego.
– Jesteśmy dumni, że możemy wspierać zarząd VeloBanku w kolejnym etapie ich ambitnego rozwoju. Wierzymy, że to połączenie przyspieszy realizację strategicznych priorytetów banku: dostarczania klientom najlepszych możliwych produktów oraz aktywnego udziału w długoterminowym wzroście polskiej gospodarki – wskazał Charles Dunlap, Senior Managing Director, Head of Global Financial Institutions Group Advisory w Cerberus.
-------------------------------------
VeloBank oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla klientów indywidualnych, private banking, firm każdej wielkości oraz instytucji sektora publicznego. Należy do grona dziesięciu największych banków w Polsce. Strategia VeloBanku opiera się na technologii i innowacjach, w tym GenAI, które mają służyć wygodzie klientów i pracowników. Kompleksowa obsługa świadczona jest w nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej, a także placówkach w całej Polsce. Oferta obejmuje rachunki bieżące, kredyty, oszczędności, inwestycje czy ubezpieczenia, a także liczne usługi z obszaru beyond banking oraz produkty skierowane do klienta firmowego, w tym leasing. Grupa kapitałowa banku uruchomiła również VeloMarket – platformę zakupową wspierającą kanały cyfrowe banku, program lojalnościowy oraz potrzeby klientów z sektora business banking.
28.05.2025

Źródło: Vital Safo / Shutterstock.com
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania