Fundusznie opublikowałjeszcze strukturyaktywów9 copyikonaikonacheckrxFill 1filmIconinfografikaIconwywiadIconGroup 2!!whitesvg/lupaWhitewhitesvg/megafonWhiteGroup 3Page 1GroupGrouplocationcheckBigKontaktGroup 4Fill 1Group 2GroupDO GÓRYWfGroup 8iGroup 3rvxGroup 9
Content 700x200
Content 300x250

Reklama

Notowania - Fundusze Inwestycyjne Otwarte Porównywarka funduszy i ETF-ów

Reklamacja e-mailem, a nie gołębiem. Rząd bierze się za przepisy

Składanie reklamacji do towarzystw funduszy inwestycyjnych, ubezpieczycieli czy innych instytucji finansowych ma wreszcie wkroczyć w erę cyfrową. Projekt ustawy przygotowany przez Ministerstwo Finansów zakłada obowiązek umożliwienia klientom składania reklamacji drogą elektroniczną i otrzymywania odpowiedzi tą samą ścieżką.

Papierowe odpowiedzi na reklamacje mogą wkrótce odejść do lamusa. Rząd pracuje nad projektem ustawy o zmianie ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego (np. TFI, banki, ubezpieczyciele - przyp. red.), o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej. Dziś odpowiedź na reklamację "na piśmie" często oznacza konieczność odebrania papierowego listu (poleconego), co bywa kłopotliwe i opóźnia cały proces. Nowe przepisy zobowiążą instytucje finansowe do umożliwienia pełnej elektronicznej obsługi reklamacji.

Reklama

- W świetle ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1109, z późn. zm.) instytucje objęte tą ustawą co do zasady udzielają odpowiedzi na reklamację na piśmie. W praktyce oznacza to utrudnienia dla klientów, którzy często oczekują możliwości elektronicznej komunikacji, a podmioty rynku finansowego zastrzegają sobie prawo do odpowiedzi jedynie w formie pisemnej, co wiąże się z koniecznością odbioru korespondencji osobiście - czytamy w informacji o projektowanej nowelizacji, która pojawiła się w wykazie prac legislacyjnych i programowych rządu.

Zapisz się na Newsletter
Bądźmy w kontakcie! Prosto na Twojego maila będziemy wysyłać skrót najważniejszych informacji ze świata finansów, powiadomienia o nowościach rynkowych, najnowsze oceny i raporty oraz codzienne notowania wybranych przez Ciebie funduszy inwestycyjnych.
Newsletter

Zgodnie z projektem, klienci zyskają możliwość składania reklamacji w pełni elektronicznie – na przykład przez e-mail lub aplikację. Instytucja będzie zobowiązana do udzielenia odpowiedzi tą samą drogą, bez konieczności dodatkowego wniosku (będzie to domyślna forma odpowiedzi). Papierowa korespondencja pozostanie możliwa, ale tylko na wyraźne życzenie klienta. 

Resort finansów, odpowiedzialny za projekt wskazuje, że planowane zmiany przyczynią się do poprawy efektywności obsługi reklamacji i obniży koszty działania instytucji finansowych.

Puls rynku

16.06.2025

Reklamacja e-mailem, nie gołębiem. Rząd bierze się za przepisy

Źródło: UnderhilStudio / Shutterstock.com

analizy.pl

Napisz komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Przejdź do logowania

Wszystkie komentarze (0)

Ten rząd bierze się za cokolwiek...? 😯

DobryTrader | 17.06.2025

Twój komentarz został dodany

Polecamy

Kupfundusz.pl - ponad 400 funduszy do wyboru
Reklama
Ranking funduszy inwestycyjnych wrzesień 2025
Reklama
Dbamy o twoją prywatność
Strona Analizy.pl używa plików cookies i przetwarza dane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i poprawy jakości świadczonych usług oraz w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych. Szanujemy Twoją prywatność, dlatego używamy plików cookies tylko za Twoją zgodą. Wybierz Ustawienia, aby zapoznać się ze szczegółami i zarządzać opcjami. Możesz dostosować swoje preferencje w każdym momencie na stronie Ustawienia prywatności. Aby uzyskać więcej informacji zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
×

7 października 2025

Fund Forum
2025

Rozdzielczość Twojego urządzenia jest zbyt niska.
Obróć ekran lub powiększ okno przeglądarki.