Uniqa chce być numerem 3 w Europie Środkowo – Wschodniej
Towarzystwo kierowane przez Andrzej Jarczyka pochwaliło się wynikami za I kwartał 2013 r. i nową strategią. Uniqa TUnŻ zanotowała dwukrotny wzrost zysku brutto do +1,6 mln zł z +0,6 mln zł rok wcześniej. Łączna sprzedaż produktów wyniosła 74,7 mln zł. Źródłem poprawy wyników jest rozwój najbardziej rentownych linii produktowych, obejmujących głównie ubezpieczenia majątkowe i osobowe.
- Mimo mało sprzyjającej koniunktury mamy w UNIQA powody do zadowolenia. Rynek życiowy odnotował spadek o -14,5%, podczas gdy my poprawiliśmy sprzedaż w spółce życiowej o +6 %, a aż o +13% w ubezpieczeniach życiowych ze składką regularną. Przypis z ubezpieczeń grupowych zwiększył się o +6,6% - mówi Andrzej Jarczyk, prezes zarządu spółek UNIQA w Polsce.
Władze koncernu poinformowały również o nowej strategii „UNIQA 2.0”, która zakłada podwojenie liczby klientów do 2020 r. (do 15 mln) i uzyskanie 3. pozycji w Europie – Środkowo Wschodniej pod względem udziału w rynku.
- Chcemy wzmocnić obecność w obszarze ubezpieczeń życiowych. Zależy nam na tym, by do roku 2016 zdobyć 2% rynku mierzonego składką regularną. Jeśli chodzi o ubezpieczenia grupowe na życie to naszym celem jest podwojenie składki oraz liczby ubezpieczanych osób - mówi Andrzej Jarczyk.
Przełożenie strategii koncernu na strategię lokalnych spółek ma charakter indywidualny i polega na dostosowaniu do okoliczności rynkowych, występujących w każdym kraju. W Polsce obszar ubezpieczeń na życie został uznany za jeden z najbardziej perspektywicznych przede wszystkim dlatego, że UNIQA, dysponując dużą bazą klientów i szeroką siecią dystrybucji, może rozszerzać zakres współpracy i głębokość relacji z klientami przy stosunkowo niewielkim poziomie inwestycji.
/kmk
- Mimo mało sprzyjającej koniunktury mamy w UNIQA powody do zadowolenia. Rynek życiowy odnotował spadek o -14,5%, podczas gdy my poprawiliśmy sprzedaż w spółce życiowej o +6 %, a aż o +13% w ubezpieczeniach życiowych ze składką regularną. Przypis z ubezpieczeń grupowych zwiększył się o +6,6% - mówi Andrzej Jarczyk, prezes zarządu spółek UNIQA w Polsce.
Władze koncernu poinformowały również o nowej strategii „UNIQA 2.0”, która zakłada podwojenie liczby klientów do 2020 r. (do 15 mln) i uzyskanie 3. pozycji w Europie – Środkowo Wschodniej pod względem udziału w rynku.
- Chcemy wzmocnić obecność w obszarze ubezpieczeń życiowych. Zależy nam na tym, by do roku 2016 zdobyć 2% rynku mierzonego składką regularną. Jeśli chodzi o ubezpieczenia grupowe na życie to naszym celem jest podwojenie składki oraz liczby ubezpieczanych osób - mówi Andrzej Jarczyk.
Przełożenie strategii koncernu na strategię lokalnych spółek ma charakter indywidualny i polega na dostosowaniu do okoliczności rynkowych, występujących w każdym kraju. W Polsce obszar ubezpieczeń na życie został uznany za jeden z najbardziej perspektywicznych przede wszystkim dlatego, że UNIQA, dysponując dużą bazą klientów i szeroką siecią dystrybucji, może rozszerzać zakres współpracy i głębokość relacji z klientami przy stosunkowo niewielkim poziomie inwestycji.
/kmk
Rynek funduszy
Puls rynku
03.06.2013

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania