TU Europa zebrało 0,5 mld zł ze składek
Pod względem sprzedaży to najlepszy w historii kwartał Grupy Ubezpieczeniowej Europa. W pierwszych trzech miesiącach br. Grupa zebrała ponad pół miliarda zł składki. Jednocześnie wypracowała niemal 23 mln. zł zysku. Kluczowe linie biznesowe, które przyniosły największą sprzedaż, to ubezpieczenia finansowe dla MSP w spółce majątkowej oraz ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym ze składką jednorazową (zobacz ofertę ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych Europa TUnŻ ze składką jednorazową) i produkty ubezpieczeniowe do kredytów ratalnych w spółce życiowej.
TU Europa zebrało o prawie 60 proc. więcej składki przypisanej brutto niż w I kwartale ub.r., sprzedając polisy za ponad 120 mln. zł (wg PSR i MSR). Spółka zamknęła pierwsze trzy miesiące wynikiem niemal 14 mln. zł. TU na Życie Europa sprzedało polisy o wartości ponad pięciokrotnie większej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i osiągnęło niemal 400 mln. zł przypisu wg MSR (i odpowiednio 650 mln. zł wg PSR) oraz prawie 9 mln. zł zysku netto. Na wyniki całej Grupy Ubezpieczeniowej Europa złożył się przypis w wysokości 1 mld. zł (wg PSR i odpowiednio 536 mln. zł wg MSR) oraz niemal 23 mln. zł zysku netto, obejmujące także spółkę z segmentu życiowego Open Life, w której Europa posiada większościowe udziały, i spółki Europa.ua działające na Ukrainie.
W TU Europa, poza wiodącą linią produktów dla MSP, w tym ubezpieczeniem ochrony prawnej dla mikroprzedsiębiorców, dużą cześć sprzedaży stanowiły produkty ubezpieczeniowe związane z kredytami hipotecznymi, m.in. ubezpieczenie niskiego wkładu, od utraty wartości nieruchomości oraz od utraty pracy.
- Duży wolumen sprzedaży w spółce majątkowej wypracowaliśmy dzięki nowym i innowacyjnym rozwiązaniom dla mikroprzedsiębiorstw. Zapowiadaliśmy szybki rozwój naszej oferty dla MSP. Dziś jesteśmy obecni z tą ofertą już w wielu bankach. To kolejna specjalizacja, dzięki której osiągnęliśmy tak duże wzrosty – mówi Jacek Podoba, Prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa. – Równolegle pozyskaliśmy do współpracy znaczącego partnera bankowego, co umożliwiło nam zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych do kredytów ratalnych i gotówkowych – dodaje Jacek Podoba.
W pierwszym kwartale br. Grupa Europa uruchomiła innowacyjny serwis ubezpieczeniowy tutum.pl, przeznaczony dla klientów indywidualnych. Proste produkty, przejrzyste opisy, oraz lekka, zabawna formuła serwisu – to wyróżniki tego projektu, który jest inspirowany najlepszymi zachodnimi wzorcami. Market tutum.pl oferuje polisy turystyczne, inwestycyjne, zdrowotne, na życie i specjalne, np. dla rowerzystów. W ostatnim czasie serwis wprowadził do sprzedaży polisolokatę Europejski Zysk – pierwsze ubezpieczenie o charakterze oszczędnościowym na rynku direct w Polsce. Wejście w direct zakłada wzmocnienie obecności Grupy Europa w segmencie klientów indywidualnych.
Obecnie Europa intensyfikuje działania proklienckie, zwiększające komfort osób korzystających z jej produktów ubezpieczeniowych i chce zdobyć trwałe zaufanie swoich klientów. Osiągnie to kontynuując wdrażanie rozwiązań służących dopasowaniu produktów do profilu i potrzeb klienta, poprawiających jakość produktów, uszczelniających proces sprzedaży, podnoszących świadomość ubezpieczeniową klientów oraz umożliwiających dzielenie się ekspercką wiedzą z partnerami biznesowymi, oferującymi produkty Europy.
TU Europa zebrało o prawie 60 proc. więcej składki przypisanej brutto niż w I kwartale ub.r., sprzedając polisy za ponad 120 mln. zł (wg PSR i MSR). Spółka zamknęła pierwsze trzy miesiące wynikiem niemal 14 mln. zł. TU na Życie Europa sprzedało polisy o wartości ponad pięciokrotnie większej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i osiągnęło niemal 400 mln. zł przypisu wg MSR (i odpowiednio 650 mln. zł wg PSR) oraz prawie 9 mln. zł zysku netto. Na wyniki całej Grupy Ubezpieczeniowej Europa złożył się przypis w wysokości 1 mld. zł (wg PSR i odpowiednio 536 mln. zł wg MSR) oraz niemal 23 mln. zł zysku netto, obejmujące także spółkę z segmentu życiowego Open Life, w której Europa posiada większościowe udziały, i spółki Europa.ua działające na Ukrainie.
W TU Europa, poza wiodącą linią produktów dla MSP, w tym ubezpieczeniem ochrony prawnej dla mikroprzedsiębiorców, dużą cześć sprzedaży stanowiły produkty ubezpieczeniowe związane z kredytami hipotecznymi, m.in. ubezpieczenie niskiego wkładu, od utraty wartości nieruchomości oraz od utraty pracy.
- Duży wolumen sprzedaży w spółce majątkowej wypracowaliśmy dzięki nowym i innowacyjnym rozwiązaniom dla mikroprzedsiębiorstw. Zapowiadaliśmy szybki rozwój naszej oferty dla MSP. Dziś jesteśmy obecni z tą ofertą już w wielu bankach. To kolejna specjalizacja, dzięki której osiągnęliśmy tak duże wzrosty – mówi Jacek Podoba, Prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa. – Równolegle pozyskaliśmy do współpracy znaczącego partnera bankowego, co umożliwiło nam zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych do kredytów ratalnych i gotówkowych – dodaje Jacek Podoba.
W pierwszym kwartale br. Grupa Europa uruchomiła innowacyjny serwis ubezpieczeniowy tutum.pl, przeznaczony dla klientów indywidualnych. Proste produkty, przejrzyste opisy, oraz lekka, zabawna formuła serwisu – to wyróżniki tego projektu, który jest inspirowany najlepszymi zachodnimi wzorcami. Market tutum.pl oferuje polisy turystyczne, inwestycyjne, zdrowotne, na życie i specjalne, np. dla rowerzystów. W ostatnim czasie serwis wprowadził do sprzedaży polisolokatę Europejski Zysk – pierwsze ubezpieczenie o charakterze oszczędnościowym na rynku direct w Polsce. Wejście w direct zakłada wzmocnienie obecności Grupy Europa w segmencie klientów indywidualnych.
Obecnie Europa intensyfikuje działania proklienckie, zwiększające komfort osób korzystających z jej produktów ubezpieczeniowych i chce zdobyć trwałe zaufanie swoich klientów. Osiągnie to kontynuując wdrażanie rozwiązań służących dopasowaniu produktów do profilu i potrzeb klienta, poprawiających jakość produktów, uszczelniających proces sprzedaży, podnoszących świadomość ubezpieczeniową klientów oraz umożliwiających dzielenie się ekspercką wiedzą z partnerami biznesowymi, oferującymi produkty Europy.
/pk
Rynek funduszy
Puls rynku
23.05.2013

Źródło: Creativa Images / Shutterstock.com
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Przejdź do logowania