Fundusznie opublikowałjeszcze strukturyaktywów9 copyikonaikonacheckrxFill 1filmIconinfografikaIconwywiadIconGroup 2!!whitesvg/lupaWhitewhitesvg/megafonWhiteGroup 3Page 1GroupGrouplocationcheckBigKontaktGroup 4Fill 1Group 2GroupDO GÓRYWfGroup 8iGroup 3rvxGroup 9
Content 700x200
Content 300x250

Reklama

Notowania - Fundusze Inwestycyjne Otwarte Porównywarka funduszy i ETF-ów

Grupa Warta zebrała 1,4 mld zł składek

Grupa Warta zebrała w I kwartale 2013 r.  prawie 1,4 mld zł składek brutto: 928,6 mln zł przyniosła spółka majątkowa, a 437,5 mln zł osiągnięto ze sprzedaży ubezpieczeń na życie. Obie spółki wypracowały na koniec marca zysk netto w wysokości odpowiednio 74,5 mln zł i 6,7 mln zł.

TUnŻ WARTA: Spółka życiowa Warty zebrała w I kwartale 2013 r. 437,5 mln zł składek. TUnŻ Warta konsekwentnie zwiększa przypis składek z ubezpieczeń ze składką regularną osiągając po trzech pierwszych miesiącach 2013 roku wzrost o 6%. O 9,9% wzrosły przychody z tytułu umów grupowych, a o 4,1% była wyższa sprzedaż ubezpieczeń indywidualnych. Sprzedaż tego typu ubezpieczeń za pośrednictwem partnerów bankowych była na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego (spadek o 2,2%), co wynika z transformacji portfela ubezpieczeń oszczędnościowych na rzecz sprzedaży bardziej rentownych produktów inwestycyjnych. Spółka wypracowała w I kwartale 2013 roku wynik techniczny w wysokości 9,3 mln zł, przy zysku netto w wysokości 6,7 mln zł. Spółka życiowa, podobnie jak majątkowa, wykazuje bardzo dobre wskaźniki bezpieczeństwa finansowego. Na koniec marca 2013 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wyniósł 242,7%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 117,8%.

Komentarz Jarosława Parkota, Prezesa Zarządu TUiR i TUnŻ Warta: To pierwszy kwartał, w którym w ubezpieczeniach majątkowych działaliśmy już w ramach jednej spółki. Po połączeniu TUiR Warta i HDI Asekuracja TU jesteśmy zdecydowanym wiceliderem runku ubezpieczeń majątkowych. Większa skala działalności i przychodów ze składek, pozwoliły nam na obniżenie tzw. wskaźnika kosztowego pod poziomu poniżej 30 proc. To również efekt osiągniętych synergii, które pozwoliły nam na zmniejszenie kosztów działalności ubezpieczeniowej o niemal 10 proc. Co ważne takie wskaźniki osiągamy przy istotnych inwestycjach w rozwiązania poprawiające efektywność spółki i sprzyjające zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klientów. Zainwestowaliśmy w zupełnie nowe, oparte o nowoczesne rozwiązanie teleinformatyczne Centrum Obsługi Klienta. Konsultanci udzielają kompleksowej informacji: o ofercie, bieżącej obsłudze zawartych już umów, a także przyjmują zgłoszenia szkód i informują o postępach w ich likwidacji.

Naszym celem jest, żeby nasze procesy likwidacji szkód były jak najszybsze, płynne i przyjazne. Dlatego od marca w całej firmie wszystkie informacje dotyczące szkody są gromadzone w tzw. elektronicznej teczce szkodowej, co ułatwia dostęp do dokumentów i przyspiesza proces obsługi klientów. Podpisaliśmy umowę z firmą Guidewire, wiodącym dostawcą systemów ubezpieczeniowych dla firm na całym świecie. Wspólnie wdrożymy zupełnie nowy kompleksowy system wsparcia procesów w obszarze likwidacji szkód. Nieprzypadkowo też, najbardziej dynamicznie rosnącą w pierwszym kwartale linią były ubezpieczenia dla przedsiębiorstw. Połączone know-how Warty i HDI Asekuracja i wsparcie przez Grupę Talanx sprawia, że mamy teraz w tym obszarze, lepszą, bardziej kompleksową ofertę. Istotnie zwiększyły się nasze możliwości przyjmowania dużych ryzyk. Chodzi o tzw. pojemność reasekuracyjną, która jest przeciętnie dwa razy wyższa niż przed połączeniem (w zależności od linii biznesu). Dzięki temu mamy większe możliwości akceptacji ryzyk, czy to samodzielnie czy to w ramach poolu.

Aktywnie rozwijamy też naszą współpracę z bankami - obecnie mamy już 12 partnerów, współpracujących z obydwiema spółkami Warty. Szczególnie cieszy fakt, że na przykład w ubezpieczeniach na życie wprowadzamy do sieci bankowej nie tylko ubezpieczenia ze składką jednorazową, ale również regularną (zobacz produkty ze składką reguralną TUnŻ Warta). Rozwijamy też tzw. programy affinity, czyli ubezpieczeń dodawanych do produktów innych firm, które mają za zadanie uatrakcyjnić ofertę dla klientów. W pierwszym kwartale wprowadziliśmy np. trzy programy przedłużonych gwarancji dla dużych sieci handlowych, a kolejne ciekawe programy pojawią się w następnych miesiącach.

/pk
Zapisz się na Newsletter
Bądźmy w kontakcie! Prosto na Twojego maila będziemy wysyłać skrót najważniejszych informacji ze świata finansów, powiadomienia o nowościach rynkowych, najnowsze oceny i raporty oraz codzienne notowania wybranych przez Ciebie funduszy inwestycyjnych.
Newsletter
Puls rynku

15.05.2013

Warta TUnŻ

Napisz komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Przejdź do logowania

Wszystkie komentarze (0)

Polecamy

Kupfundusz.pl - ponad 400 funduszy do wyboru
Reklama
Ranking funduszy inwestycyjnych wrzesień 2025
Reklama
Dbamy o twoją prywatność
Strona Analizy.pl używa plików cookies i przetwarza dane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i poprawy jakości świadczonych usług oraz w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych. Szanujemy Twoją prywatność, dlatego używamy plików cookies tylko za Twoją zgodą. Wybierz Ustawienia, aby zapoznać się ze szczegółami i zarządzać opcjami. Możesz dostosować swoje preferencje w każdym momencie na stronie Ustawienia prywatności. Aby uzyskać więcej informacji zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
×

7 października 2025

Fund Forum
2025

Rozdzielczość Twojego urządzenia jest zbyt niska.
Obróć ekran lub powiększ okno przeglądarki.