BZ WBK TFI zmieniło się w Santander TFI
07.09.2018 | Artykuł sponsorowany

Jedno z największych i najstarszych towarzystw funduszy inwestycyjnych w Polsce zmieniło nazwę. Od 7 września 2018 roku marka Santander TFI zastąpi BZ WBK TFI

Osiem lat po zakupie akcji Banku Zachodniego WBK przez hiszpańską Grupę Santander przyszedł czas na rebranding. Trzecia co do wielkości grupa bankowa w Polsce będzie funkcjonowała pod nazwą Grupa Kapitałowa Santander Bank Polska. W związku z tym przekształceniu ulegną nazwy spółek w ramach całej grupy – w tym również Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.

Rebranding, czyli zmiana marki, jest ewolucją, ale nie rewolucją. Pozostajemy dumni z naszych osiągnięć i doświadczenia, które zgromadziliśmy przez 20 lat funkcjonowania na polskim rynku funduszy inwestycyjnych. Zmiana marki to po prostu wejście w nowy etap historii organizacji, która teraz będzie lepiej odzwierciedlać ducha nowoczesności – mówi Jacek Marcinowski, Prezes Zarządu Santander TFI S.A.

W tym roku mija 20 lat od otrzymania przez BZ WBK TFI licencji na tworzenie i zarządzanie funduszami inwestycyjnymi. Przez ten czas firma urosła do blisko 16,5 mld zł aktywów pod zarządzaniem, a liczba klientów inwestujących za pośrednictwem jej funduszy wynosi prawie 150 tysięcy. To stawia Santander TFI w czołówce polskiego rynku funduszy inwestycyjnych.

Początki były skromne – w 1998 roku w ofercie towarzystwa były tylko trzy fundusze. Teraz firma zarządza 34 produktami (w tym pięcioma na zasadzie white label na zlecenie innego podmiotu) o różnych strategiach inwestycyjnych – od akcyjnych przez mieszane, dłużne, na absolutnej stopie zwrotu kończąc. W ofercie towarzystwa są zarówno fundusze skierowane do szerokiego grona klientów (Parasol Santander FIO), jak i do inwestorów bardziej zamożnych (Santander Prestiż SFIO).

Najważniejsze z punktu widzenia klientów jest to, co się zmieni po przemianowaniu towarzystwa na Santander TFI. Największą i zarazem najbardziej widoczną zmianą będzie nowe logo firmy i nowe nazwy funduszy inwestycyjnych. Bez zmian pozostanie model biznesowy towarzystwa, w tym polityka inwestycyjna, kadra zarządzająca i przede wszystkim jakość obsługi klienta. Te wielokrotnie znajdowały odzwierciedlenie w nagrodach przyznawanych produktom zarządzanym przez to właśnie Towarzystwo.

 
Santander to silna grupa finansowa, zatrudniająca ponad 200 tys. osób i obsługująca ponad 140 mln klientów w dziesięciu krajach w Europie i Ameryce. Swoje usługi świadczy za pośrednictwem prawie 14 tys. placówek bankowych. To prawie dwa razy więcej niż liczba wszystkich oddziałów bankowych w Polsce. Historia Grupy Santander sięga 1857 roku, kiedy królowa Izabela II Hiszpańska podpisała dekret upoważniający do założenia Banco Santander. Od samego początku był to bank otwarty na świat. Początkowo jego działalność związana była z handlem pomiędzy hiszpańskim miastem Santander a Ameryką Łacińską. Z czasem wypłynął na szersze wody i od wielu lat dynamicznie rozwija się również w innych regionach świata.

TAGI:

rebrandingSantander TFI

Zapisz się na Newsletter

Co zyskujesz?

Powiadomienia o ważnych wydarzeniach i nowościach rynkowych, najnowsze
oceny i raporty oraz zawsze aktualną listę TOP5 funduszy inwestycyjnych.

zobacz także

↑ na górę